Dupraz DI 6'0" någon med erfarenhet?

Har bara känt och klämt på Dupraz nere på ISPO några gånger och jag gillar dem skarpt. Skulle gärna köpa en och testa men det har inte blivit av.

Verkar inte vara så många som har provat dom, är väl lite udda.
Det lilla jag sett ser bra ut. Funderar just nu på om jag skall välja DI medium+ eller DI X-light. Dupraz rekommenderade in Hard++ till mig på grund av min vikt men X-light var ett alternativ om jag vill ha en mer responsiv bräda. Det känns dock omöjligt att vet något utan att prova. Kanske säkrast att köra med medium+ modellen även om jag definitivt inte trivts med för mjuka brädor tidigare.

Fett! Skriv gärna några rader i tråden när du har testat den och bilder!
Bytlånar gärna mina brädor för något/några åk på den om tillfälle ges ;)

Återkommer med intryck så snart jag kunnat testa. Just nu befinner den sig på transport genom Frankrike...

Nu är den äntligen hemma. Monterade nya Burton Step On och provade stansen. Är van att stå smalt mellan fötterna (52 cm) och med en ganska extrem setup om +30/+18. DI 6' rekommenderade 58 mellan fötterna och en setup om +15/-6. Blir till att prova sig fram....

Senast ändrad:
Självklart Step On. Jag har kört på Step In sedan Burton lanserade det. Kan inte tänka mig sitta ner och strula med remmar ? Har inte kunnat prova de nya ännu, men vid "torrsim" på vardagsrumsgolvet verkar det mycket lovande ?

Hade inte haft något emot en 6+, ser riktigt bra ut. Vad blev totalkostnaden?
Har för mig att de byggs i Polen. Hälsa på släkt och plocka upp en ny bräda :)

Första repan med nya brädan gjord. Första intrycken är att den känns kort, mycket kortare än min Cascade 173. Den känns också avsevärt mjukare trots att den beskrivs som styv. Nu är jag ingen bra referens, då jag spenderat de senaste 15 åren på samma bräda men så känns den. Fick både prova pist och 35 cm puder och den fungerar utmärkt i båda fallen. I tester jag läst innan har man pratat om att man styr med bakre foten, nu fattar jag vad de menar. Skriver mer när jag sitter vid en dator. Har juäven testat Burton Step on för första gången...

Senast ändrad:
Har du hunnit åka något mer? Blir mer och mer sugen på en själv. Tycker du att 6*+ är för mjuk för dig och skulle du ha valt ++ istället? Är själv ganska tung ca 100kg och blev rekommenderad 6*+.

Jag har hunnit med några dagar nu och hade nog valt X-light om jag hade gjort köpet idag. Saknar lite av responsen från min gamla Cascade som i sammanhanget är styv som ett järnspett... Med din vikt låter det som att en ++ är att föredra. I övrigt an fantastisk och annorlunda bräda som bara växer ju mer jag kör på den :-)

Är det den styvare flexen du känner att du saknar som X-light och ++har eller också vikten?
Om du vill bytlåna över dagen mot något annat typ kort och tjock eller funderar på att byta upp dig så :)

Det är väl samma sak som med brädan, för lite tid med dom ännu. Jag har ju kört med Burton Step-in i alla år och de är enklare att komma i och ur men i allt annat är de nya Step On överlägsna. Gillar verkligen den lättare och styvare konstruktionen. Suverän respons i carving. Kan inte jämföra med en strap-bindning då jag faktiskt aldrig kört med sådana ;-)

Tillbaka
Topp