Victors sa:
Yes äntligen hittade jag tråden från flashback som jag starkt rekommenderar alla att läsa!
https://www.flashback.info/showthread.php?t=337244
tycker att den berättelsen berättar större del av alla negativa sidor Mary Jane kan ha. det är acceptabelt till ett litet intag men när man börjar köra på som killen i tråden gjorde så slutar det som det slutar... observera att berättelsen inte är skriven av någon kärring från socialen utan det är den absoluta sanningen om cannabis, om du frågar vad jag tycker...
Kan inte se någon större skillnad mellan den där killen och en alkoholist, förutom att de använder sig av olika berusningsmedel?
Börjar du dricka sprit med jämna mellanrum, tills du tillslut tar en nubbe eller två varje dag så dröjer det ju inte länge tills du är fasst, klassas som alkis och måste ha hjälp för att ta dig ur beroendet?
Vissa ciggarettrökare som försöker sluta och därigenom inte får sin dagliga dos nikotin kan ju lätt haverera till vrak och senare påträffas i fosterställning i nått hörn inlindade i nikotinplåster.
Som allt annat måste du ju ha självkontroll. Det är när du tappar greppet det börjar gå utför. Även om droger i allmänhet är stämplade som lättare att fastna i, betyder det inte att just cannabis behöver vara det för att den är klassad som "drog".