Duuude! Tanner åkt dit för röka

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
viktorBackman sa:
tompan14
"Nej, det är naturligtvis olagligt av en anledning."

det ät olagligt för att staten inte kan käna pengar på det eftersom man kan odla det själv.
Så enligt ditt argument är alkohol olagligt också?

Alltså alla som säger att dom stora stjärnorna röker på för att våga göra alla tricks dom gör. Som en annan sagt här i tråden så blir det inte så mycket häftiga tricks om dom skulle röka medans dom åker. Tror ni inte dom klarar det för dom har haft år av erfarenhet och är så pass skickliga? Bara dumt att tro att dom vågar göra rodeo to rail för att dom rökt CB.

Sparf sa:
PontusOlsson du verkar veta mycket. Jobbar du inom området eller har du prövat själv?

Jobbar själv med folk som tar droger dagligen och jag kan säga att jag har sett en snedtändning lite här och där både på maja och andra droger.

Så att röka är inte farligt det är bullshit.
Har lite exempel som jag kan dra upp.
Röker inte själv, men är ganska drogliberal till många droger. Och jag skulle mer än gärna vilja att du drar upp några exempel. Självklart kan du få snetändning på de mesta, hur många har inte fått snefylla sen behöver det inte vara farligt för det.

Röka är ju inte ofarligt så, men vad folk sysftar på är att du inte kan få någon överdos på röka (menar grönt/brut och inte rökheroin). Sen är det självklart inte bra att röka på då det faktiskt, oavsett vad folk säger, en "inkörsport" till tyngre droger, på samma sätt som alkohol är en stor inkörsport det med. Det flesta jag känner som håller på med droger har för de mesta börjat med röka.

Men som sagt dra gärna upp lite exempel.

tompan14 sa:
PontusOlsson sa:
nånting som inte ens är speciellt farligt /--/
De är t.o.m farligare att kröka
Jaså är det? Varifrån har du fått de uppgifterna? Källor?
Det finns ganska mycket dokumentärer om detta, Det gick en för kanske ett halvår sen på SVT faktiskt om jag inte minns helt fel, går att se på youtube just nu. Där det rangordnade det "20 farligaste drogerna" ta och kolla på den.

Senast ändrad:
henning2 sa:
PontusOlsson sa:
Han har ju åkt dit förut samma sak förut också..

Jag tkr synd om han att man ska behöva åka dit för nånting som inte ens är speciellt farligt, De är ju inte så stor chans att man dör av de precis.. De är t.o.m farligare att kröka
Även om det inte är farligt så är det fortfarande olagligt?
japp, det är fildelning också..

Erik sa:
alwaysCrash sa:
tompa ^^ tror att du är nått men frågan är ju om du vet om att et faktiskt inte finns 1 enda dödsfall som bevisats vara överdos av gräs..
Dock kan man ju dö på grund av gräs, även om det inte är av en överdos.
nej inte av gräset! men du skulle ju kunna dö av att du är flummig o typ krockar med en bil.. men de är ju samma sak me alkohol eller vafan som helst..

Yes äntligen hittade jag tråden från flashback som jag starkt rekommenderar alla att läsa!

https://www.flashback.info/showthread.php?t=337244

tycker att den berättelsen berättar större del av alla negativa sidor Mary Jane kan ha. det är acceptabelt till ett litet intag men när man börjar köra på som killen i tråden gjorde så slutar det som det slutar... observera att berättelsen inte är skriven av någon kärring från socialen utan det är den absoluta sanningen om cannabis, om du frågar vad jag tycker...

PontusOlsson sa:
Han har ju åkt dit förut samma sak förut också..

Jag tkr synd om han att man ska behöva åka dit för nånting som inte ens är speciellt farligt, De är ju inte så stor chans att man dör av de precis.. De är t.o.m farligare att kröka
de e inte så stor chans att man dör av de nej, har för mig att bara de finns ett dokumenterat fall av att man dött av de o då vare en dude som va så hög att han körde in i en vägg o dog:P man de e juh bara vad man hört:P måste juh vara olagligt av nån jävla anledning:P

stighall sa:
Alltså alla som säger att dom stora stjärnorna röker på för att våga göra alla tricks dom gör. Som en annan sagt här i tråden så blir det inte så mycket häftiga tricks om dom skulle röka medans dom åker. Tror ni inte dom klarar det för dom har haft år av erfarenhet och är så pass skickliga? Bara dumt att tro att dom vågar göra rodeo to rail för att dom rökt CB.
Indeed, tycker resonemanget är helt åt skogen. Inte direkt så att man får mod av att vara hög.

För övrigt så snackades det lite om weed som inkörsporten till andra droger. Det är väl inte så konstigt då det klassas som en relativt harmlös drog i jämförelse med annat.
Sen om man köper av en langare så har personen säkert mer grejjer än weed och därmed så blir weed en inkörsport å grund av att det är olagligt. Alkohol skulle lika gärna kunna varit inkörsporten om det varit olagligt.
Därför är det ett dåligt argument att säga att gräs ska förbli olagligt då det är en inkörsport till andra droger. Då det i själva verket egentligen är det just därför att drogen är olaglig.

viktorBackman sa:
tompan14

det ät olagligt för att staten inte kan käna pengar på det eftersom man kan odla det själv.
Helt och hållet fel. Det är olagligt för att det uppfyller de kriterier(t.ex hälsoskadligt, beroende framkallande m.m) som behövs uppfyllas för att något ska räknas som en olaglig drog.

ErikAndersson sa:
viktorBackman sa:
tompan14

Helt och hållet fel. Det är olagligt för att det uppfyller de kriterier(t.ex hälsoskadligt, beroende framkallande m.m) som behövs uppfyllas för att något ska räknas som en olaglig drog.
Alkohol, snus och cigaretter är med beroendeframkallande och skadligt för hälsan, men det är lagligt för det. Vesserligen har vi ju haft folkomröstning i Sverige om alkohol skulle förbjudas, ett föslag som inte gick igenom, på gott och ont. Man brukar säga att om alkohol skulle kommit idag skulle de förbjudits direkt. Snus är tex förbjudet i många länder, nått som vilken svensk som helst skulle säga är "helt ofarligt".

Att snus är förbjudet har med andra saker att göra än hur pass farligt det är.

Känns som att det är många som resonerar som så att "CB inte är farligt för att ingen har dött av någon överdos". Ganska intressanta tankegångar må jag säga. Att köpa droger oftast innefattar att man stödjer (som egge87 skrev) annan grov kriminalitet kanske inte alla tänker på? Skulle vara intressant att se statistik på hur många som fått sätta livet till p.g.a. CB-handel runtom i världen. Här kan vi snacka siffror! Stödjer man droger stödjer man kriminalitet och allt vad det medföljer.

stay_tuned sa:
Känns som att det är många som resonerar som så att "CB inte är farligt för att ingen har dött av någon överdos". Ganska intressanta tankegångar må jag säga. Att köpa droger oftast innefattar att man stödjer (som egge87 skrev) annan grov kriminalitet kanske inte alla tänker på? Skulle vara intressant att se statistik på hur många som fått sätta livet till p.g.a. CB-handel runtom i världen. Här kan vi snacka siffror! Stödjer man droger stödjer man kriminalitet och allt vad det medföljer.
Går att odla själv! Finns ganska mycket handel med CB som inte stödjer nån form av kriminalitet, mer än att CB i sig är olagligt.

låt grabben leva sitt liv, han ser antagligen inget dåligt i att röka ibland. Sen vill inte alla föregå me gott exempel och följa lagar osv. bara för att man är kändis. Sen ska man också nämna att CB är sjukt mkt mer vanligt i staterna och mer ''folkligt'' accepterat än i Sverige.

jibbkrille sa:
alltså cannabis är ingenting.. Det som däremot är sjukt är att det finns lagliga droger i sverige som är skit farliga.. Dem har inte tagit reda på vad som exakt finns i dessa droger och är därför lagliga..
Här är ett exempel på en kille som fick amputera fingrar och fötter+hans polare dog!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3234876.ab

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=765603
Smartdrugs, sjukt dumt rättsystem i sverige, helt otroligt att man inte stiftar någon sorts samlingslag mot alla sorters liknande preparat. Angående Cannabis så röker ju varenda jävel det i USA, helt annorlunda mot i Sverige, det är ju knappast en big deal där precis som nleek sa.

jibbkrille sa:
alltså cannabis är ingenting.. Det som däremot är sjukt är att det finns lagliga droger i sverige som är skit farliga.. Dem har inte tagit reda på vad som exakt finns i dessa droger och är därför lagliga..
Många droger "vet" man vad de innehåller men de är en lång process för att göra en drog olaglig, inget som görs på en dag direkt, tyvärr.

Sen vet man Aldrig vad en drog innehåller. Köper du E av en langare och sen köper av honom nästa vecka igen så kan du få två helt olika preparat. E som i grund och botten är grundat på MDMA behöver inte innehålla de minsta MDMA bara för att de är E. Tillverkarna tillsätter allt möjlig skit för att göra deras droger så billiga att framställa som möjligt. I många fall direkt dödliga ämnen, ofta därför "okända" nätdroger är så farliga.

splendid sa:
jibbkrille sa:
Många droger "vet" man vad de innehåller men de är en lång process för att göra en drog olaglig, inget som görs på en dag direkt, tyvärr.

Sen vet man Aldrig vad en drog innehåller. Köper du E av en langare och sen köper av honom nästa vecka igen så kan du få två helt olika preparat. E som i grund och botten är grundat på MDMA behöver inte innehålla de minsta MDMA bara för att de är E. Tillverkarna tillsätter allt möjlig skit för att göra deras droger så billiga att framställa som möjligt. I många fall direkt dödliga ämnen, ofta därför "okända" nätdroger är så farliga.
Exakt precis.. Om vi tar "spice" tex, dem som går och plockar och säljer dessa blandade örter lär ju inte vara så seriösa människor, så det kan komma i typ vad som helst.

Senast ändrad:
splendid sa:
ErikAndersson sa:
viktorBackman sa:
tompan14

Alkohol, snus och cigaretter är med beroendeframkallande och skadligt för hälsan, men det är lagligt för det. Vesserligen har vi ju haft folkomröstning i Sverige om alkohol skulle förbjudas, ett föslag som inte gick igenom, på gott och ont. Man brukar säga att om alkohol skulle kommit idag skulle de förbjudits direkt. Snus är tex förbjudet i många länder, nått som vilken svensk som helst skulle säga är "helt ofarligt".
jag tycker du ska notera "m.m" som kommer efter berodendeframkallande och hälsoskadligt. Det du säger för övrigt är så sant som det är sagt som man brukar säga :)

jibbkrille sa:
Exakt precis.. Om vi tar "spice" tex, dem som går och plockar och säljer dessa blandade örter lär ju inte vara så seriösa människor, så det kan komma i typ vad som helst.
Spice är ändå inte kemiskt och blandas inte riktigt ut på samma sätt som kemiska droger görs, men det är ett exempel. Vet inte hur det är nu, men va på tapeten för ett tag sen att Spice skulle bli olagligt i Sverige. Dock kommer självklart inte försöljningen över nätet stoppa för att de blir olagligt i Sverige, det flesta butiker som säljer det finns utanför Sveriges gränser.

tompan14 sa:
PontusOlsson sa:
Det finns studier som bevisar att cannabis skadar hjärnan, gissa hur dom testerna var utförda? Jo, genom att man gav motsvarande 64 joints (osäker siffra men en jävla mass) i koncentrerad THC till en apa under en kort period, apan blev skadad men det berodde enbart pga syrebrist.

Sen så finns det inte ett dödsfall orsakat av cannabis. Alkohol = lite värre.

Tycker alla här borde ladda hem The Union för att få en vettigare bild av verkligheten istället för att sitta därhemma och tro allt jävla nonsens som staten / samhället säger om cannabis.

länk till dokumentären: http://thepiratebay.org/torrent/454...iness_Behind_Getting_High-2007-DivX-velvetfog

Victors sa:
Yes äntligen hittade jag tråden från flashback som jag starkt rekommenderar alla att läsa!

tycker att den berättelsen berättar större del av alla negativa sidor Mary Jane kan ha. det är acceptabelt till ett litet intag men när man börjar köra på som killen i tråden gjorde så slutar det som det slutar... observera att berättelsen inte är skriven av någon kärring från socialen utan det är den absoluta sanningen om cannabis, om du frågar vad jag tycker...
Kan inte se någon större skillnad mellan den där killen och en alkoholist, förutom att de använder sig av olika berusningsmedel?
Börjar du dricka sprit med jämna mellanrum, tills du tillslut tar en nubbe eller två varje dag så dröjer det ju inte länge tills du är fasst, klassas som alkis och måste ha hjälp för att ta dig ur beroendet?
Vissa ciggarettrökare som försöker sluta och därigenom inte får sin dagliga dos nikotin kan ju lätt haverera till vrak och senare påträffas i fosterställning i nått hörn inlindade i nikotinplåster.

Som allt annat måste du ju ha självkontroll. Det är när du tappar greppet det börjar gå utför. Även om droger i allmänhet är stämplade som lättare att fastna i, betyder det inte att just cannabis behöver vara det för att den är klassad som "drog".

Oj vilket drog forum det vart.... Folk värkar ju sitta inne på många tankar.
Rätt konstigt att så många vet så mycket om just detta.
Nej det är inte så jävla farligt med brunt eller grönt men blanda med tobak så har du en cigg.
Där vart det helt plötsligt lite farligare på lång sikt.
Men men att säga att dom vågar göra tricken när dom rökt på är ju helt sjukt...
Det är ju som att påstå att alla elit freestyle skidåkare röker på.
Det har jag svårt att tro.

Det är inte själva cannabisen som är beroendeframkallande utan det är känslan man får.
Vi har hållt på en del om just detta område i skolan på sistone och jag kan komma fram till att om man röker på varje dag så slutar det inte bra.
En del är ju helt omedvetna om deras beroende. Jag citerar Peps Persson: "Jag har rökt på varje dag i 20år och jag är har inte märkt något beroende"
Jadu vad kan man säga...

Droger är väl inte så jävla bra samma gäller alkohol som även det är en drog. Du tappar omdöme och kroppskontroll. Det är inte säkert att du märker det själv men folk omkring dig gör det.
Jag tror att det finns anledningar till varför gräs är olagligt och jag tror inte att det är för att staten inte kan tjäna något på det.

marer sa:
Victors sa:

Kan inte se någon större skillnad mellan den där killen och en alkoholist, förutom att de använder sig av olika berusningsmedel?
Börjar du dricka sprit med jämna mellanrum, tills du tillslut tar en nubbe eller två varje dag så dröjer det ju inte länge tills du är fasst, klassas som alkis och måste ha hjälp för att ta dig ur beroendet?
Vissa ciggarettrökare som försöker sluta och därigenom inte får sin dagliga dos nikotin kan ju lätt haverera till vrak och senare påträffas i fosterställning i nått hörn inlindade i nikotinplåster.

Som allt annat måste du ju ha självkontroll. Det är när du tappar greppet det börjar gå utför. Även om droger i allmänhet är stämplade som lättare att fastna i, betyder det inte att just cannabis behöver vara det för att den är klassad som "drog".
Nej jag påstod inte att det var någon skillnad mellan en alkoholist och en stenare som han i tråden men grejen är ju den att många tror att CB är helt ofarligt. att man kan röka hur mycket som helst utan att något händer, och det är ju fel?

Utan att ge min åsikt i Cannabisfrågan så måste jag säga att jag tycker det är idiotiskt att uttala sig positivt om NÅGON drog på ett forum som Freeride. Finns ju sidor som lämpar sig mycket bättre för sådana diskussioner.

Om man är ute efter att häva förbudet på Cannabis så varför ens skriva det här??? Det finns väl ingen som tjänar på det eller? Freeride får dåligt rykte hos föräldrar och ungdomar utsätts för en massa okvalificerade gissningar om drogers verkan och konsekvenser. Finns betydligt bättre informationskällor för sådana ämnen. Om du är för legalisering skulle jag råda dig till att engagera dig politiskt i frågan istället för att posta massa drogliberala inlägg på en sida som till stor del riktas till ungdomar. För att få igenom en legalisering så krävs det ju att regeringen tar ett sådant beslut och eftersom större delen av de som uttalat sig i tråden inte är gamla nog att rösta så ser jag inte att debatten skulle vara till någon nytta varelse för de som är för eller emot.

Själv skiter jag fullständigt i om Tanner röker på eller inte. Det är ju hans sak...

Jeffa

Det är det här som gör forumet så roligt. Någon drar iväg med ett ämne som de flesta har väldigt liten insikt i, såvida inte hälften av forumen delar joint med Tanner. De yngre vågade rebellerna drar till med snabba spontanreaktioner och de äldre livserfarna skriver sidolånga inlägg som tillför om möjligt ännu mindre. Tack Freeride:)

OnT tycker jag att Tanner får röka om han vill.

Verkar som tompan14 har thank you for smoking som favoritfilm.
Jag skulle förresten gärna vilja veta mer om de forskningsresultat som lagen grundar på, har du verkligen sett dem?

Granli sa:
tompan14 sa:
PontusOlsson sa:
cannabis.se leta där, de ska finnas uppgifter att de stämmer.
En sida med det namnet är förmodligen inte alls vinklad... eller vänta nu. Det är den nog...

Det är en drog, en beroendeframkallande drog som förstör din kropp. Behövs det egentligen diskuteras mer?

Senast ändrad:
Hogizz sa:
Utter sa:
Granli sa:
cannabis.se leta där, de ska finnas uppgifter att de stämmer.
En sida med det namnet är förmodligen inte alls vinklad... eller vänta nu. Det är den nog...

Det är en drog, en beroendeframkallande drog som förstör din kropp. Behövs det egentligen diskuteras mer?
Källa :> ?
Behöver inte nämna några namn men träffa en person som har rökt regelbundet under en lägre tid så kommer du aldrig mer be om någon källa för att förstå att det fuckar upp dig totalt. Kan säkerligen leta rätt på någon vetenskaplig text åt dig om det är det du behöver men orka inte gå igenom dom databaserna jag har tillgängliga så här dags på dygnet. Skidåkning imorgon så go natt.

FilleJ sa:
Jag tror att det finns anledningar till varför gräs är olagligt och jag tror inte att det är för att staten inte kan tjäna något på det.
Finns inga bra anledningar,
t.ex. att cannabis ska vara en inkörsport? Men vafan? Klart det blir så om den är olaglig, langaren säljer ju kanske andra droger också, då är det klart att man kommer i kontakt med dom, men skulle man sälja cannabis via staten så är det problemet ur vägen, likaså alla brottsliga organisationer i Sverige som tjänar en hel del pengar på det som det är nu.

Sen är Marijuana ett väldigt bra naturligt läkemedel också.

Att man blir beroende är pga svagt psyke, kan man intellektuellt stimulera sig själv och använder cannabis som avkoppling (precis som vissa människor använder alkohol) så tror jag att man kan ha det väldigt lätt under kontroll.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp