DV-kamera från USA

DV-kamera från USA
mm firewire (IEEE), men den inkluderas inte, som det står.
har ingen aning om kameran dock.
lycka till

DV-kamera från USA
Köper du en kamera från USA så är den med största sannolikhet gjort för det TV-system som används i USA (NTSC). Här i Europa är PAL vanligast.

Det här betyder att du kan få problem med att visa ditt material på en TV. TV:n vill ha PAL men får NTSC från kameran, inte bra.
Det har ingen betydlese att materialet är digitalt och transporteras via Firewire heller, är det NTSC från början så är det så hela vägen. Jag skulle inte köpa en videokamera rakt av från USA utan att noga kolla upp om det är en PAL eller NTSC variant.

DV-kamera från USA
Nissen sa:
Köper du en kamera från USA så är den med största sannolikhet gjort för det TV-system som används i USA (NTSC). Här i Europa är PAL vanligast.

Det här betyder att du kan få problem med att visa ditt material på en TV. TV:n vill ha PAL men får NTSC från kameran, inte bra.
Det har ingen betydlese att materialet är digitalt och transporteras via Firewire heller, är det NTSC från början så är det så hela vägen. Jag skulle inte köpa en videokamera rakt av från USA utan att noga kolla upp om det är en PAL eller NTSC variant.
Ok, ska be hon kolla om det är PAL eller NTSC.

DV-kamera från USA
Hej!

Jag kolladse upp tv-systemet på den här camcordern du tänkt köpa från USA
och den är i NTSC formatet gjord för USA, Syd Amerika etc.

Det står NTSC på LCD skärmen på den lilla filmen på Best buy.

Jag vet inte så mkt om det eller om det bara är att ändra system til PAL i efterhand
i redigerings programmet men troligtvis inte.

kolla upp det på www.voodoofilm.org - massa bra info.

Annars skulle jag kolla på Englands utbud, en polare köpte sin kamera över internet från England ganska billigt.

Tillbaka
Topp