Dynafit Mercury - liner - trångt ovanfot pga sömmar

streimert

Medlem
Jag har ett par Dynafit Mercury med original liners som är helt outstanding med ett undantag har jag märkt.
Det är då så att med konstruktionen på skon med att den sk lösa tunga trycks ihopa vid belastning. Det som då naturligvis sker är att mothållet är ovandelen av foten,,,och som då tungan trycker på linern och sedan foten.
Då linererns konstruktion är mkt märklig med en fet söm mitt på tungan på liner gör det att trycket skapas just där då den yttre plasttungan trycker emot......

Går det att sk gå till en boot fitter som värmer tungan i linern så att man "trycker" ut sömmen för att öka avståndet mellan min ovandel av foten och tungan?

Några andra råd?

Jag provade att slänga i mina liners från mina Cochise pro där linern har en annan konstruktion,,,där finns inte det problemet.,,, med undantaget att ett nytt problem kommer då man skall gå,,,,då tappar man hälgreppet istället...

Vore tacksam för tips...

Det är såsom att när man tar ut sitt gångsteg så vill den bakre kappan (ryggen eller vad det nu kallas) på linern trycka fram innerskon i pjäxan. Där är ju ingen sk flexzon vid hälsenan på dom liners som sitter i Cochise som det är på Dynafit. Känns med Cochisen att hälen deformeras när man sträcker fram benet,,, ger skav på sidorna av hälen...

Då förstår jag vad du menar och har tyvärr ingenting mer att tillföra! Skavsår är aldrig bra.

Byt ut innerskon mot en Intuition Pro Tour eller Powerwrap. Jag har aldrig kommit överens med Dynafits originalinnerskor och mest fått ont av dom då jag har höga vrister och haft ungefär samma upplevelse samma sak som du. Sen bytte jag till en Powerwrap och fick både komfort och bättre åkkänsla.

Glisseur
Tack för din feed back... jag har varit i dina tankar och de fakto beställt ett par pro tongue,,,,som dessvärre aldrig kommer....
Begränsar inte power wrapen gå steget väldigt när du turar??

Jo, lite grand. Men det känns inte så jobbigt eftersom Mercury/Vulcan har såpass bra gåläge från början så det blir ändå bra i slutändan.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp