Dynastar & K2 06/07

Dynastar & K2 06/07
Coolt... Fujative var iaf. snyggare än i år.

Jag har fått lite inside-info om att nästa års Völkl-skidor ska vara helt absurt snygga... Speciellt Mantra och Karma. Karma skall ha något slags brinnande lok på ett spår ellr hur det nu var...

Dynastar & K2 06/07
Undra hur stor del av ett par skidors pris som upptas av design-utgifter.

Har vi någon skidproducent här eller vill någon försöka sig på en gissning? För lite mer "avancerad" design lär det ju vara en liten slant.

Dynastar & K2 06/07
Oh nice. Jag tycker både dynastars och fujative var snyggare än i år. Kan inte vänta på att få se nästa års skidor.

Ingen som har mer bilder?

Dynastar & K2 06/07
Svar till Dr Snow ang designkostnad for en skida:

Det ar en mycket aktuell fraga i skidbranschen dar man ganska nyss borjat inse vilket enormt mervarde en
attraktiv design ger. Som vanligt har skidbranschen "arvt" aven detta fran snowboard- och skateboardbranschen.

Det som ar forvanande ar hur pass lite det faktiskt kostar att oka den sk shelf appealen. Ett varumarke betalar
nagonstans runt 150 000 kr for att designa en linje skidor (ex. freestyleskidorna inom K2s skidlinje). Slar du ut
det pa samtliga freestylelagg som K2 kranger (ca 100 000 par arligen) har du bilden framfor dig. 1,5 kr per lagg
dar jag kan tanka mig att K2 interndebiterar ca 450 kr/lagg (samtliga K2 lagg tillverkas i Kina) sen laggs
marginal efter marginal pa. I slutanden star konsumenten dar och pungar ut 5000 spann...

Dynastar & K2 06/07
Dynastar är det TroubleMakers eller har dem bytt namn? Ser att även Fujative har fått en nit precis som Public Enemy :P

Dynastar & K2 06/07
k2s fujative blir snyggare år för år. säger inte as snygag men. dynastar va fina:)

Dynastar & K2 06/07
fan, jag tycker det är tråkigt att bilderna släpps så jäkla tidigt, kanske inte går att hindra men.. man kan säkert sitta och kolla på 2010/2011 års modell nu.. tycker det ä synd, då blir inte hösten innan säsongen lika rolig och spännande om man redna vet hur allt nytt ser ut, det är min åsikt!

Tillbaka
Topp