Dynastar Legend 8800 eller Legend pro rider?

ollefjall

Ny medlem
Hej kära vänner, jag är på vippen att beställa skidor från sport conrad och jag undrar, vilken av dessa två skidor är bäst. Sedan undrar jag hur svåråkt Pro ridern är, en del säger ju att den är ett *** monster!

Skriv gärna, annars har jag också lite funderingar kring rossignol B4!

Svara och bli min hjälte!

men hur ska vi kunna svara på vad som är bäst när du inte ens berättar vad du är ute efter hur tung du är och hur du åker osv????????????????? (sen finns det oftast inget "bäst" utan endast: lämpligast)

Har åkt pro ridern i 186 i mjuk vårpist och det var inget monster. För mig kändes den ganska lättåkt, men det märks att gränsen för vad den tål ligger ganska långt fram!

Jag undrar också lite hur svår pro ridern är. Jag åker ändå hyfsat aggresivt, dock rätt ovan offpist men jag tycker ändå jag behärskar det. Är det bättre att ha en lite mjukare skida då (t ex Gotama) eller ska man ha en stabil som t ex pro ridern (som jag har uppfattat att den är)? Väger nästan 80kg och är nästan 190 cm.
Jag kan iof också ha fel att Gotaman är lite (lite) mjukare och att pro ridern är hård men det är så jag har uppfattat det.

Bli min hjälte också!

Ciao

Har åkt pro ridern (194 cm) under kanske 50 dagar och är väldigt nöjd. Skidan passar mig mycket bra, både i pist och utanför. Som "balanselius" säger beror det ju så klart på vem du är också. Kan tillägga att jag är ganska tung (95 kg) samt att jag har åkt en hel del de senaste 15 åren.

/P

Okej så jag tror inte den passar mig då eftersom jag inte är så erfaren.
Men men.... det kommer det kommer.
Haha

Hej då

Tillbaka
Topp