Dynastar Legend Pro Rider eller Gotama?

SkiBull

Ny medlem
Hej!

Anledningen till att jag väljer bland dessa två skidor är att de är prissänkta just nu.

Har en aggresiv åkstil. Gillar att ligga och pressa på stålkanterna i höga farter så att det blir en aggressiv carvingåkning. Väger 80kg. 179 cm lång. Åkt på Scott Mission (88mm i midia, 179 cm lång) tidigare. Gillade den skidan men skulle nu vilja ha något med lite mer flyt och bärighet. Vill gärna att skidan ska vara fartstabil, men att det ändå finns lite liv i den, samt att den funkar utmärkt i offpist. Offpiståkningen ska prioriteras vid det här skidköpet, men vill gärna ändå att det finns lite liv i skidan. Åker mkt i svenska fjällen, men även i alperna. Tänker montera duke-bindningar på skidorna så att jag kan gå lite toppturer.

Senast ändrad:
då rekommenderar jag starkt pro ridern då jag tänkte och har kollat på exakt samma paker, duken och pro ridern. en polare kör på samma veva i fernie nu! han har tävlat i race förut och tyckte pro ridern var utomordentligt bra och det fanns absolut mer liv i den än va folk säger.

så länge man visar vem som bestämmer!

Har inte testat pro ridern, men testade Gotaman i Val disere för 2 veckor sedan och den var grymt skön. I offpisten var den fantastisk och jag tyckte den funkade bra i pisten också. Funderar på att köpa den, så får man fråga var den är prissänkt och vad den kostar nu.

Någon som testat årets modell av Gotama som ska ha en mindre radie? Kan man säga att det är en livlig skida i pisten men med tillräckligt mkt stabilitet?

"Har en aggresiv åkstil. Gillar att ligga och pressa på stålkanterna i höga farter så att det blir en aggressiv carvingåkning. Åker mkt i svenska fjällen, men även i alperna. "

Då är Legend Pro given, betudligt bättre isgepp och carvingegenskaper. Hade du skrivit att du prioriterat lättåkhet och skönt flyt i puder hade jag sagt Gothama.

Har inte testat Gotama men kör på Legend Pro´n. Om du har möjlighet att komma över ett sådant par bör du slå till direkt. Skidorna tillverkas i racingfabriken vilket förklarar deras ypperliga åkegenskaper oavsett om det gäller isgrepp, carving, puder, etc.

Modellen ska sluta tillverkas så passa på om du möjligheten!

Tillbaka
Topp