Dynastar Sultan 80 vs 85

streimert

Medlem
Dynastar Sultan 80 vs 85
Det är så att idag jag har ett par Dynastar Pro Legend 191cm med Duke och har funderingar på ett par smalare o snabbare skidor som Dynastar Sultan 80 eller 85 med dukisar som komplement. Tanken är att också min flickvän också skall ha dom om vi tänkte gå en o annan dagstur (ev i Stryn) ihopa vilket inte kommer ske så ofta. Det är alltså framtida planer för mig själv att också eventuellt åka för mig ett x antal veckor i Alperna med Pro och då och då även randonee i Iran och ev kommande Marocco..
Tanken är då att ha antingen Sultan 80 eller 85 som en randonne skida när man är ute på lite längre strapatser.
Är det någon som har provat Sultan 80 samt 85 och vilken uppfattning har ni om dessa?
Rent spontant så verkar S85 till att vara en ngt tyngre skida som är mer vridstyv med något bättre bärighet, medan S80 mjukare, lättare och ngt snabbare från kant till kant,,, det är väl ren fakta,, sen är ju frågan hur skidorna uppfattas. Har ju läst Åka skidor,,, men blir inte klokare av det.
Jag hade varit tacksam för Era synpunkter

Dynastar Sultan 80 vs 85
Är 80 resp 85 bredden på midjan? Isåfall kanske du ska ställa dig frågan om man behöver en så krallig bindning som duke på en sådan skida.

Dynastar Sultan 80 vs 85
Det är dessvärre så att jag kom över ett par nya Dukisar i slutet på förra säsongen för en 2400sek som ligger o dammar...
Du har rätt om midjemåtten...

Tillbaka
Topp