Dynastar

• Trådstartare Trådstartare solstace
  • Start datum Start datum
S

solstace

Guest
Dynastar
Har möjligheten att köpa ett par Dynastar AGYL PLUS med måtten 103-68-91, twintip. Såg att det inte fanns någon recension på dessa skidor o vänder mig alltså till er här på forumet: Hur är denna skida i längden 160cm? Jag har för avsikt att kunna ta mig ned med den i hög fart, gärna lite lössnö men dock inte mer än pjäxdjupt...

Varför jag överhuvudtaget överväger denna skida är för att jag kan få den i nyskick, inkl. hyfsad bindning (typ marker 51 etc)med platta för ca 1500:- monterat och klart...

Så, ska jag köpa denna skida eller lägga på ett par tusen till en völkl v-ski pro?

Dynastar
Är ansvarig för sportfiske, friluftskiv samt golf på en sportaffär då jag arbetar helg etc.

Inköpspriser :)

Dynastar
Dynastar Agyl vs. Völkl V-ski?????

Dessa två skidor spelar inte riktigt i samma serie. Har varken testat Agyl eller V-ski men jag åker på ett par Völkl G4 och kan inte tänka mig att V-ski är år och dar från den. M.a.o. en skida som du måste attackera rätt så bra för att få ut det mesta av den, den fungerar överallt, i stort sett, men då måste man som sagt kunna hantera den.
När jag jobbade på skiduthyrning i Frankrike så sa man att Agyl var något liknande Salomon Verse, alltså en skida för nybörjare/medelduktiga åkare som inte gav mycket tillbaka vid aggressivare åkning.

Min fråga till dig är följande:

Vet du överhuvudtaget vad V-ski är för en skida eller vill du köpa den bara för att det snackas mycket om den här? Om du bara åker en vecka om året och är en nybörjare till medelgod åkare så kommer åtminstone den första veckan inte bli så rolig eftersom skidan kommer att piska skiten ur dig.

M.V.H. Tomas

Dynastar
Agyl er Dynastars nybegynnerski, i Frankrike får du to timers skiinstruksjon med på kjøpet..... Sier litt om hvem skien er beregnet på.Om du ikke er veldig liten og lett er ikke en 160 lang ski noe særskilt bra å kjøre fort/puder med heller.
Spar heller litt mer penger og kjøp noen bedre ski. Mange bra bruktski på markedsiden til www.friflyt.no

Dynastar
oj då, måste förklara mig lite.

Jag had eför avsikt att köpa agyl till att ha som en extra leksak typ i stockholmsbackar etc där snömängd och lutning inte är alltför stor. Möjligtvis en liten tur uppåt landet för att testa men inte mer.

V-ski är en helt annan skida, JAG VET. Tro inte att jag är så blåst att jag jämför de två! Det jag menade med frågan var huruvida det överhuvudtaget är värt att köpa en billig skitskida för 1500:- som egentligen inte är några pengar eller skita i Agyl o köpa en bra skida istället som fungerar överallt.

Om jag hade köpt agyl vilket jag inte ska, så hade den blivit en leksak som man kan köra över både sten o lera med medan V-ski pro skulle bli min själsfrände ;)

Hoppas ni fick ut något av det, tack för "Hjälpen" ändå ;)

Dynastar
Nu förstår jag...
Du förklarade så fint i andra inlägget, varför bifogade du inte den informationen i första?

För det första så behöver du väl inte kasta bort min tid med ett inlägg som rör ett par stenskidor.

För det andra så tror jag dig inte riktigt. Du kan få fram vad du vill ha sagt, det har jag förstått i andra inlägg, så kom inte och säg att du helt plötsligt drabbades av hjärnsläpp när du skrev det första inlägget, det funkar inte riktigt.

Hoppas du skaffar dig lite självdistans inom snar framtid, annars tycker jag lite synd om dig, eller... tycka synd om en moderat!?
-Näää

M.V.H. Tomas

Dynastar
Men suck!

Vill du göra en debatt av detta och är du isf beredd att ta den debatten personligen med mig? Jag är helt på.

Ärligt talat så vill jag ha ett par lekskidor så jag slipper bry mig om trasiga belag på mina "bra" skidor. Om du inte tror att jag kan åka skidor så får du mer än gärna tävla med mig i backen.

Vad säger du?

1. Tävla med ord - Debatt
2. Tävla i backen - Fortast ner vinner

Jag är inte bara moderat, jag är ett äckligt, hänsynslöst, snobbigt, bortskämt kapitalistsvin från storstaden Sthlm också.

*Pussar*

O jo förresten, jag uppskattar verkligen att du ser mig som felfri men du vet, även solen har sina fläckar. Även i retorik.

Dynastar
Vi skiter väl i det då, och förresten moderat-skiten var ett skämt, inte så jävla lyckat kanske.

Köp du dig ett par Agyl, dom ser ju rätt så kalas ut iaf.

Ha det!

Tillbaka
Topp