Efter korsbandsoperation - låsningar i knä
Efter att jag bytt knä hade jag liknande symtom, benet gick varken att räta ut fullt ut eller böja till max. Helt normalt. Har du svullnad efter träning också helt normalt, apoteket säljer gelkuddar som man lägger i frysen och använder mot svullnad.Hej, hoppas någon är kvar i tråden.
Jag gjorde en operation för ett par dagar sedan bara. Främre korsband, samt att de sydde ihop min menisk. Operationen utfördes av Malmö FF’s tidigare läkare så inget fel på operationen.
Som jag skrev har det nu gått drygt en vecka sedan operationen gjordes och kan absolut inte sträcka ut knäet. Lite som folk skrivit i tråden är det någon slags låsning, där även mitt ben börjar skaka när jag försöker sträcka ut det.
Är ju obehagligt och vet inte riktigt vad jag ska göra, övningarna jag fått blir svåra då jag behöver ett uträckt knä?
någon som har tips? Hur ska man sova? Vila? Finns det något man kan göra för att egentligen underlätta utsträckningen?
Träna inte för tungt, på testhojen cykla som en tävlingscyklist med uppåtdrag. Och lycka till.