Efterlyser tips på prisvärda lunchrestauranger i Saalbach och Zell am See

Linda78

Medlem
Vi ska åka skidor i Saalbach och Zell am See i februari och vill gärna ha tips på prisvärda och bra lunchrestauranger i backarna. Vi undrar också hur prisnivån är på ett ungefär? Vi är en familj med tonårsbarn. Tack på förhand.

Hej!
Generellt ligger self service-restaurangerna någon euro billigare per rätt. Jag själv brukar undvika dem så kan bara tala för de med bordsservering.
Bästa läget högt upp i systemen kan också innebära någon euro extra per rätt.

Skulle gissa att snittet över en vecka vid bordssevering kanske är 14 euro för en maträtt om man varierar lite lokala rätter, pasta, pizza osv. Öl/Läsk ca 4-6 euro.

*Luis Alm i Saalbach (toppen på bernkoghlgondolen) bra solläge, bra pizza, bra kasnocken, många platser, finns både self service och bordsservering.
* Reiter Alm i Saalbach god mat vid Sunliner-sitten. Ofta mycket folk.
* Maisalm vid mitten på Kohlmais. Dyrare ställe men väldigt fint och finns lite annan mat utöver det klassiska.
*Schnaps-Hans Alm på toppen i Zell am see. Bäst läge, uppe på terrassen med glasräcke är det bordsservering. Grym utsikt, bra pizza, något dyrare än övriga ställen i systemet säger jag utan riktig fakta.
* Eder hutte i Zell jämte kettingbahn, bra service och god mat.

/Jonathan

en vecka vid bordssevering kanske är 14 euro för en maträtt om man varierar lite lokala rätter, pasta, pizza osv. Öl/Läsk ca 4-6 euro.

*Luis Alm i Saalbach (toppen på bernkoghlgondolen) bra solläge, bra pizza, bra kasnocken, många platser, finns både self service och bordsservering.
* Reiter Alm i Saalbach god mat vid Sunliner-sitten. Ofta mycket folk.
* Maisalm vid mitten på Kohlmais. Dyrare ställe men väldigt fint och finns lite annan mat utöver det klassiska.
*Schnaps-Hans Alm på toppen i Zell am see. Bäst läge, uppe på terrassen med glasräcke är det bordsservering. Grym utsikt, bra pizza
Stort tack för ditt svar, som jag faktiskt inte sett förrän nu!

Tillbaka
Topp