Efterlysning! Bräda stulen i Åre!

• Trådstartare Trådstartare poc
  • Start datum Start datum

poc

Medlem
Hej,
det här är kanske ett longshot, men jag kom nyss hem från Åre med en bräda färre i utrustningen än vi åkte upp med.

Någon norpade en guldfärgad Salomon-bräda utanför Ica idag (torsdag 22:a januari) någon gång mellan 14:30 och 15:10. Särskilda känneteckan finns på brädan.

Arga, griniga och förbannade var vi tvugna att kasta oss iväg till tåget hem och lyckades inte hitta brädan.

Om nu någon mot alla odds snubblar över den här brädan hör av er till mig ASAP.

Det här pajjade ur hela resan som annars (trots lite kass väder) var helt suverän och det är bara så jääävla illa att sånt här händer. Visst man lämnar sina grejer utan uppsikt lite här och var, men på samma villkor liksom.

Hey det är inte mitt fel att brädan blev stulen. Visst man kan låsa fast grejerna, men samtidigt - man trodde ju att man kunde lämna grejerna.. samma villkor liksom, men kom igen, lägga skulden på någon annan är den som knyckte skiten!? Nää... och allvarligt talat, hur många låser?

Shit happens. Visst. Ändå grinigt. Men saknar man sen stålar att köpa nya grejer så är säsongen inte så kul nu längre...

Men wtf.. en bröda lr et tpar skidor har manju alltid kunnat ha ute utan att ngn snor det. iaf inte i någon stor utsträckning.
annan sak emd en cykel.
Min cykel skulle jag lätt inte lämna låst utanför en pizzeria omjag åt lr ngt skulle ta med den in.

Skulden ska enbart läggas på den som stal brädan, men är du rädd om grejerna borde du kanske tänkt ett steg längre. Vilken bra värld det vore om man kunde lämna sina saker olåsta utan att någon tog de, men verkligheten är tyvärr annnorlunda. Nu kanske du lägger ut hundra spänn på ett lås när du köper ny bräda.

P.S Jag har lagt ut över 6000 kr på bräda o bindningar och tar inte risken att den blir stulen, jag låser!

Well, man lär av sina misstag som man brukar säga.

Men ändå, dyker den upp någonstans, let me know. Seconhand-shopen eller kvarlämnad i något ställ. Ait?

aha ok va bra då ringer jag honom... ?

Någon som vill passa på att tipsa om de bästa låsen till skidor och brädor?

Enklaste är ett traditionellt vajerlås för skidor.
Finns i alla skidshoppar för en hundring, och då kan du låsa fast skidorna vid typ vad som helst.

Tillbaka
Topp