Eget motiv på hjälm

Eget motiv på hjälm
Funderar på att måla hjälmen så att den blir lite personligare än bara tråkigt svart. Nån som har gjort det eller vet om det funkar? Får man färgen att fästa eller är ytan på hjälmen för blank och vilken färg är isåfall bäst?

Eget motiv på hjälm
Du kan lämna in den på s.k. motivlackering. Då slipar de ner den blankaytan (ruggar upp den), spraymålar ditt motiv och lägger på en klarlack. Inget du bör göra själv eftersom plasten är känslig mot många kemikalier och jag åker iaf med en ful hjälm än en snygg osm skyddar som en mössa

Eget motiv på hjälm
Har två motivlackade hjälmar så visst går det. Lämnade dock in dem till proffs, så hur underarbetet gick till vet jag tyvärr inte så mycket om. Ena hjälmen spacklades och slipades innan målningen pga lite repor o skador. Plast hjälmar är visst lite känsliga då lösningsmedel kan försvaga skalet men glasfiber/kolfiberhjälmar lär ska tåla det bättre. Om Du vill ha tips på en hjälmmålare m vettiga priser så gå in på www.paintbykurta.com. Ha målade min andra hjälm till stor belåtenhet
H

Eget motiv på hjälm
Drygt tvåtusen ink moms har jag för mig. Mycket pengar, men betydligt billigare än flera av de andra jag kollade med.....

Eget motiv på hjälm
Lite offtopic kanske men förr i tiden (kanske nu också för den delen, vad vet jag) så kallades hjälmar för "stört-ollon". Mitt tips är att du målar din kruka som ett ollon i ngn härlig naturlig färg och du kommer förmodligen att ha en unik hjälm! :)

Tillbaka
Topp