Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Eikedalen, Voss/Myrkdalen, Bydalen, Trillevallen, eller?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Kolmajs" data-source="post: 1281898" data-attributes="member: 151320"><p>Står inför samma val V7 åker också från Göteborg</p><p>Var i Bydalen V7 23, fint ställe otroligt lungt vilket var skönt. </p><p>Ingen trängsel i varken lift eller backar. </p><p>Vi åkte tåg och chartad buss från Järpen med större sällskap. </p><p>Topptur gjordes själv innan liften öppnade och barnen var redo att sticka ut.</p><p>Måste säga att jag blev lite besviken på Bydalen fallhöjd och liftar, lite för flakt där nere. </p><p>Jag visste att det enbart var släpliftar och jag åkte dit för att slippa liftkö.</p><p>Men jämfört med Trysil eller Hemsedal, tar ankarlift lika lång tid som liftkö+sittlift.</p><p>Något som jag uppskattar med sittlift är att fem familjer eller barn och deras vänner och snicksnacka sig upp i liften, detta missar man lite med släplift.</p><p></p><p>Topptur kunde kunde jag göra direkt från lägenheten ovan för drömmenliften.</p><p>Gick upp några gången, kollade drömskåran mm.</p><p>Hade otur med snön i år, Bydalen är såklrt bättre med bra snö som alla ställen är</p><p>Myrkdalen står på min lista på ett sportlov, men att åka dit är inte kan ta lång tid.</p><p>Fördelen med Bydalen är att semesten börjar när man sätter sig på tåget, åker man bil börjar semestern när man sätter nyckeln i dörren.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Kolmajs, post: 1281898, member: 151320"] Står inför samma val V7 åker också från Göteborg Var i Bydalen V7 23, fint ställe otroligt lungt vilket var skönt. Ingen trängsel i varken lift eller backar. Vi åkte tåg och chartad buss från Järpen med större sällskap. Topptur gjordes själv innan liften öppnade och barnen var redo att sticka ut. Måste säga att jag blev lite besviken på Bydalen fallhöjd och liftar, lite för flakt där nere. Jag visste att det enbart var släpliftar och jag åkte dit för att slippa liftkö. Men jämfört med Trysil eller Hemsedal, tar ankarlift lika lång tid som liftkö+sittlift. Något som jag uppskattar med sittlift är att fem familjer eller barn och deras vänner och snicksnacka sig upp i liften, detta missar man lite med släplift. Topptur kunde kunde jag göra direkt från lägenheten ovan för drömmenliften. Gick upp några gången, kollade drömskåran mm. Hade otur med snön i år, Bydalen är såklrt bättre med bra snö som alla ställen är Myrkdalen står på min lista på ett sportlov, men att åka dit är inte kan ta lång tid. Fördelen med Bydalen är att semesten börjar när man sätter sig på tåget, åker man bil börjar semestern när man sätter nyckeln i dörren. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Eikedalen, Voss/Myrkdalen, Bydalen, Trillevallen, eller?
Tillbaka
Topp