El Stockholmo

ozthojvel

Ny medlem
El Stockholmo
Tänkte dra upp till 08-området i samband med Stadium Winter Jam, å då får man ju givetvis ta tillfälligt i akt att kitta upp sig lite inför säsongen.

Man bor ju i Kristianstad, Skåne, där Stadium har det fetaste utbudet, å det säger väl en hel del.

Så, frågan till alla er skidintresserade 08:or, borde man spana in nått annat än Alpint å Garaget?

El Stockholmo
Klart vi inte har internet, ligger för långt söderut för det. Har dock lyckats bygga ett eget modem (56k) med hjälp av olika sädesslag. Problemet är bara att jag bara kan gå in på freeride...

För övrigt så har ju steepstore.com verkligen sjukt mycket grejor...

Sen har vi ju det här med charmen med att känna å klämma.. Hur funkar de googles med den hjälmen, passar de här stället mig eller är storleken helt åt helvete, fan, är det så här dessa skidorna ser ut, fan dessa bindningarna ser ju riktigt bra ut å känns kvalle, lite sånna småsaker som gör det giddigt att handla i en riktig butik...

El Stockholmo
ute efter ett nytt ställ (sweet, whiteout dyl). Ska köpa transciver, spade, sond. Ska ha en camelback till min rygga, nya lagg ( av det bredare slaget), en ny hjälm (typ sweet trooper, giro mx modellerna liknande) , ett par googles till (sugen på proddan typ)...

Ja det var väl det hela :) Bara bunkrat pengar hela året, så nu ska investerarbyxorna på ;)

El Stockholmo
kläder kan du kolla på garaget, alpint (knappt), t-12, hollywood, helly hansen, oneoff, active, nk, quiksilver m fl.

lagg är väll bäst att kolla på garaget o alpint, men skulle nog beställa från conrad faktiskt.

hjälm kan du kolla på alpint, garget och oneoff.

goggles finns i stort sett överallt, alla de butiker jag redan räknat upp + stadium osv.

alla dessa affärer är värda ett besök, kan dock ha glömt någon.

Senast ändrad:
El Stockholmo
Fluffsurfarn sa:
lagg är väll bäst att kolla på garaget o alpint, men skulle nog beställa från conrad faktiskt.
.
Fast nu är det de med att känna å klämma igen.. Man vill ju så gärna göra det med ett par skidor, å tyvärr har jag bara kunnat spana på årets lagg på internet... Detta gör ju att det blir så satans svårt att bestämma sig. Som det ser ut nu blirdet väl gotama, setharna eller ak...

Sen får man vl se var man handlar, titta är ju en annan sak ;)

Senast ändrad:
El Stockholmo
Länna sport är riktigt bra också.
De är stockholms största sportbutik, dom har mycket skidor och väldigt mycket skidkläder och typ alla tillbehör...

kiss kiss

El Stockholmo
Nja kom bara inte när jag jobbar så och fråga nåt så.... Sen så om du hade handlat skidor för 10000:- så...

Senast ändrad:
El Stockholmo
Hasse sa:
Nja kom bara inte när jag jobbar så och fråga nåt så.... Sen så om du hade handlat skidor för 10000:- så...
Om du handlar för 10000:- av hasse kanske du får klämma på hasse lite också...de gör man inte varje dag... och garanterat inte på sc

Senast ändrad:
El Stockholmo
Hasse sa:
Exakt pga detta är mitt hat mot S-C så stor!!!!!
Hatar du s-c för att de erbjuder bästa pris? Snacka om bakåtsträvare. Antar att du enbart köper kläder som är tillverkade i Sverige och maten på den lokala korvmojjen/konsumbutiken?

Senast ändrad:
El Stockholmo
Hornta sa:
Hasse sa:
Hatar du s-c för att de erbjuder bästa pris? Snacka om bakåtsträvare. Antar att du enbart köper kläder som är tillverkade i Sverige och maten på den lokala korvmojjen/konsumbutiken?
Nej om du läser så är det för att folk går och tar upp tid i butiker och vill ha samma behandling. Sen går hem och köper på S-C istället efter att kolla/diskuterat med personalen om skidorna på deras arbets tid som dom har annat att göra på.

Tycker det är jättebra att det finns fri marknad och möjligt att handla billigt. Men för eller senare så är det nån som kommer få vika undan. Och det kan mycket väl vara så att det inte kommer finnas nån "markbutik" att känna och klämma på skidorna. Hur ska du då kunna veta vad du skall köpa då?

Så kalla mig inte bakåtsträvare. Handlade på internet redan -99 så det är inget problem vad jag ser det som.

//Hasse

Senast ändrad:
El Stockholmo
Hasse sa:
Hornta sa:
Hasse sa:
Nej om du läser så är det för att folk går och tar upp tid i butiker och vill ha samma behandling. Sen går hem och köper på S-C.

Tycker det är jättebra att det finns fri marknad och möjligt att handla billigt. Men för eller senare så är det nån som kommer få vika undan. Och det kan mycket väl vara så att det inte kommer finnas nån "markbutik" att känna och klämma på skidorna. Hur ska du då kunna veta vad du skall köpa då?

Så kalla mig inte bakåtsträvare. Handlade på internet redan -99 så det är inget problem vad jag ser det som.

//Hasse
jamen vafan, bry om man går till en butik å frågar lite å klämmer på skidorna? dom som jobbar får ju fortfarande betalt för att stå där så kan dom väll lika gärna svara på lite frågor och vara medmänsklig till fattiga jibbers :D höhö

El Stockholmo
Hornta sa:
Hasse sa:
Så är det! Hasse handlar bara ekologiskt odlad mat, mediterar 4 timmar om dagen, har åtta fadderbarn, betalar sin TV-licens, källsorterar flitigt, kör aldrig för fort och hjälper gamla tanter över gatan.

El Stockholmo
madtrix_jojo sa:
jamen vafan, bry om man går till en butik å frågar lite å klämmer på skidorna? dom som jobbar får ju fortfarande betalt för att stå där så kan dom väll lika gärna svara på lite frågor och vara medmänsklig till fattiga jibbers :D höhö
Ja men dom som betalar deras löner då då?? Och som den jibbers du är så har du väl koll i alla fall eller?? Fast du kanske inte förstår hur en affär fungerar??

Men nu börjar det bli för mycket off-topic här så lika bra att lägga ner detta..

//Hasse

El Stockholmo
Hasse sa:
Hornta sa:
Hasse sa:
Nej om du läser så är det för att folk går och tar upp tid i butiker och vill ha samma behandling. Sen går hem och köper på S-C istället efter att kolla/diskuterat med personalen om skidorna på deras arbets tid som dom har annat att göra på.

//Hasse
Förstår fortfarande inte hur du kan säga att du hatar s-c (uppenbarligen för att de har bästa priset). Samtidigt som du påstår att du tycker att "det är jättebra att det finns fri marknad och möjligt att handla billigt". Din argumentation går inte ihop. Logiken brister. Jobbar du i skidbutik?

El Stockholmo
jag förstår mycke väl hur en affär fungerar, men dä ä så att ja ofta springer in på nån affär bara för å se om dom fått hem skidan ja tänkt köpa så ja kan kik lite i den samt om jag hittar någon ledig i personalen så frågar ja kanske lite med, men om de blir som du säger att dom kommer måste lägga ner så beror de fan inte på att vi springer å tar upp tid... inte på dom butiker ja vart in på iaf, där bli dom bara gla så dom får ställa sig upp å sträcka på ryggen från den stol som sutte på hela dan!

du har enbart rätt i en sak! å de ä att de börjar bli lite väl mycket off-topic så vi lägger ner! :D

El Stockholmo
ps... ja va "lite" ironisk då ja sa att vi skulle mobba dig ;) ja tänkte då på de där om lokala korvmijjen som faktiskt va riktigt jävla kul xD

El Stockholmo
kom föresten på en sak som gör mig otroligt arg. din rubrik ska likna något slags namn för stockholm på spanska. jag blir otroligt, och då mener jag otroligt, arg när jag läser vad du skrivit! det heter verkligen verkligen verkligen itne el stockholmo! det heter estocolmo på spanska, skärp dig! läs på lite mer till nästa gång!

//arg

El Stockholmo
Fluffsurfarn sa:
kom föresten på en sak som gör mig otroligt arg. din rubrik ska likna något slags namn för stockholm på spanska. jag blir otroligt, och då mener jag otroligt, arg när jag läser vad du skrivit! det heter verkligen verkligen verkligen itne el stockholmo! det heter estocolmo på spanska, skärp dig! läs på lite mer till nästa gång!

//arg
mycket att puttra över? hehe ellr va de ett försök till ironii? xD

El Stockholmo
Jag vill bara skriva korrekt spanska i min tråd, måste därför tillföra en liten ordlista:

hel hästo=häst
lizzardo=ödla

För övrigt så tycker jag det är helt absurt att man inte borde få gå in i en affär å kika rundor utan en tanke på att köpa något. Skönt är det dock att vi lever i ett samhälle, vars normer och lagar faktiskt tillåter detta.

Men då klarar jag mig bra på Alpint å Garaget vad jag kan förstå, tack så mycket :)

El Stockholmo
Håller helt och hållet med Hasse i denna frågan. Tyvärr är det så här det blir med fri konkurrens och en global marknad. Snart kmr inga människor behövas för arbete, så då kan vi sitta hemma dygnet runt och äta chips och kolla dokusåpor...

El Stockholmo
Rydellen sa:
Håller helt och hållet med Hasse i denna frågan. Tyvärr är det så här det blir med fri konkurrens och en global marknad. Snart kmr inga människor behövas för arbete, så då kan vi sitta hemma dygnet runt och äta chips och kolla dokusåpor...
Håller med dig. Det hade varit mycket bättre om staten hade ägt alla företag, då hade alla mäniskor haft jobb och inga robotar hade funnits. Personligen vill jag förbjuda internet eftersom det är så svårt att hålla en strikt censur med tanke på Internets storlek.

Eller? :)

Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp