Elan Ripstick 94w eller 96?

KaitsuH

Aktiv medlem
Hej! Vet någon, vad är skillnaden mellan Elan Ripstick 94w och 96? Bara 2 mm, färgen och prislappen (nästan 50 euro)? 96 tycks vara litet dyrare. Nu borde jag välja mellan 94w 163 cm och 96 167 cm? Jag skall köpa skidorna för frun som julklapp, och båda de två kan jag hitta härifrån nära vårt hem. Jag vill inte beställa från Tyskland, då jag kan/vågar inte montera Dynafit bindningar själv på skidorna. Om jag köper skidorna här, får jag monteringen för fritt. Frun är 160 cm under 60 kg.

Senast ändrad:
Verkar bara vara monteringspunkten och två mm som skiljer.

Elan offers the Ripstick for men, too. And unlike many women’s and men’s models, aside from the widths the ski comes in (86, 96, 106, and 116 millimeters for men; 86, 94, and 102 millimeters for women), there are few differences between the two. The internal makeup is the same, though the women’s binding mount is a bit farther back. That’s because studies conducted by Elan and other ski makers confirmed that women have broader, weightier hips and position themselves differently on skis. “Women tend to have their body weight a bit toward the tail,” explains Melanja Sober, head of product for the winter division at Elan, which is based in Bled, Slovenia. “The women’s Ripstick’s center is adjusted so they can use the ski to its full potential, without any limit.”

163cm är bättre att tura med och 167 är litet stabilare och bättre flyt.

Senast ändrad:
Takkar! Så, jag väljer 94w 163 cm. Dom borde flyta tillräckligt med bra i Alppuder, ty Armada tst:s var absolut bra för henne i det djupaste Japan pudret.

Snödjup

Tillbaka
Topp