Element Skateboards?

crilleus

Ny medlem
Element Skateboards?
Hello! jag går i tankarna att skaffa ny Skejt har kollat runt lite på sidor och märken och jag undrar om någon har en Element bräda? Är dem bra eller finns det något annat märke som ni rekomenderar?

Element Skateboards?
Har haft en element.
Är helnöjd med den.
Gick av efter ett tag men det gör ju alla brädor.
Men alla har sina egna åsikter.
Vissa vill ha stora brädor andra små.
Själv kör jag på max 31 tum.

Element Skateboards?
ett tips! köp en powell mini logo för 500 spänn istället, samma kvalite på brädorna, förutom massa fult klotter på undersidan!

Element Skateboards?
Köpte en element bräda i början av sommaren.
Efter ca 2 veckor knäcktes den på mitten, whoops!
Kan inte bero på min vikt eftersom jag väger ganska lite (Under 60kg).
Kan vara just det exemplaret som var något rutten men skulle inte tro det.
Har ett par destructo truckar från den brädan till salu. Vid intresse är det bara att slänga ett gb.

Element Skateboards?
öh, alla brädor knäcks till slut, nonstop: du landade väl fel. ja hade en element bräda för ett bra tag sen, den va skön, men köp en shorty´s dom har fetaste popen :)

Element Skateboards?
Varför så fixerad på Element?

Ingen märkbar skillnad på brädorna när man skrapar på lacken, så köp en klassisk blank minilogo från Powell, eller en blank från ATM.

Istället för att pröjsa 2-400spänn extra för att få ett tryck som ser fint ut tills efter ett par slides.

Element Skateboards?
ja, därför att jag har kollat in Element är just därför att det är det ända märket som JAG vet som har ett lager med nån slags glasfiber mellan lagren i brädan för att den ska bli lättare och hållbarare.

Element Skateboards?
Har haft en element fiberlight, med glasfiber. Den var grymt bra men ganska dyr.Om du vill ha en billig bräda men åndå bra så föreslår jag Star brädorna. Dom kostar bara 499 spänn på oneoff.

Element Skateboards?
santa cruz har en modell med glas fiber och sånt i med.glasfiber brädor blir håriga efter ett tag.

jo mini logo är ju mest prisvärt!

har enjoi Kiss-i was made for loving you bräda

Element Skateboards?
Va fan...som redan flera här har nämt så köp en blank bräda eller helst två så att du har en extra när du knäcker den första. Finns inget värre än att knäcka sin bräda tidigt under dagen och sen stå utan och se på när polarna glider rundor. Nä, köp två. Det är det bästa du kan göra tycker jag.

Tillbaka
Topp