Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Elpriset: vilka skidanläggningar har råd med konstsnö?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PisteCarver" data-source="post: 1273648" data-attributes="member: 175247"><p>Eftersom det har varit milt och blåsigt.</p><p>Blir det kallt och vindstilla så går det åt skogen igen. Så fucked-up har tyvärr vårt elsystem blivit. Min december elräkning gick på 11 lakan. Då har jag ändå varit noga med övervakning av förbrukningskällor i huset och gjort en del ändringar och fått ner förbrukningen med 30% jmf med december förra året. Är ju lättare när man har teknisk kunskap och kan analysera vad som drar effekt på de olika faserna.</p><p>Men värme i huset måste man ha, och hushållsmaskinerna måste vara igång.</p><p>För bara några år sedan kunde man alltid lita på att priset höll sig inom rimliga gränser. Som sagt, nuvarande ”system” är på sikt systemhotande för oss som välfärdsnation.</p><p></p><p>Trevlig helg!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PisteCarver, post: 1273648, member: 175247"] Eftersom det har varit milt och blåsigt. Blir det kallt och vindstilla så går det åt skogen igen. Så fucked-up har tyvärr vårt elsystem blivit. Min december elräkning gick på 11 lakan. Då har jag ändå varit noga med övervakning av förbrukningskällor i huset och gjort en del ändringar och fått ner förbrukningen med 30% jmf med december förra året. Är ju lättare när man har teknisk kunskap och kan analysera vad som drar effekt på de olika faserna. Men värme i huset måste man ha, och hushållsmaskinerna måste vara igång. För bara några år sedan kunde man alltid lita på att priset höll sig inom rimliga gränser. Som sagt, nuvarande ”system” är på sikt systemhotande för oss som välfärdsnation. Trevlig helg! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Elpriset: vilka skidanläggningar har råd med konstsnö?
Tillbaka
Topp