Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
En binding - flere ski
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1194315" data-attributes="member: 83225"><p>Kan dock starkt rekommendera Binding Freedom istället för QK. BF går ganska smärtfritt att skruva loss om man vill flytta till andra skidor osv. Det är bara att sätta ner en lödkolv i inserten i några sekunder så kan man skruva ur den utan problem. QK har jag inte försökt men då de saknar spår för skruvmejsel misstänker jag att det är smått omöjligt att skruva dem ”bakåt”</p><p></p><p>Sen beroende på vad det är för bindning kan man höra en liten fusklösning. TS har ju tex Tecton. Jag misstänker att de monterad med en platta för hälen som sen hälen skruvas på? Isf kan man ofta få tag i en sån platta som reservdel och låta plattorna sitta på flera skidor. Så har jag gjort med mina som jag har shift till. Sen använder jag bara inserts till tådelarna. Det minskar pillet när man vill byta mellan olika skidor och det minskar felkällorna från montering</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1194315, member: 83225"] Kan dock starkt rekommendera Binding Freedom istället för QK. BF går ganska smärtfritt att skruva loss om man vill flytta till andra skidor osv. Det är bara att sätta ner en lödkolv i inserten i några sekunder så kan man skruva ur den utan problem. QK har jag inte försökt men då de saknar spår för skruvmejsel misstänker jag att det är smått omöjligt att skruva dem ”bakåt” Sen beroende på vad det är för bindning kan man höra en liten fusklösning. TS har ju tex Tecton. Jag misstänker att de monterad med en platta för hälen som sen hälen skruvas på? Isf kan man ofta få tag i en sån platta som reservdel och låta plattorna sitta på flera skidor. Så har jag gjort med mina som jag har shift till. Sen använder jag bara inserts till tådelarna. Det minskar pillet när man vill byta mellan olika skidor och det minskar felkällorna från montering [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
En binding - flere ski
Tillbaka
Topp