Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
En bitter brat i Beaver Creek
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Tompan14" data-source="post: 987066" data-attributes="member: 74439"><p>Tja, Sundqvist säger ju att reglerna kräver att man har en topp tre placering i EC. Jon vet naturligtvis om detta och väljer därför att lyfta fram konkurrenternas <em>senaste</em> EC-placeringar.</p><p></p><p>Tanke är naturligtvis att vi ska tycka synd om stackars Jon som inte får åka med när Jens får åka med sin 44:e plats!</p><p>Att Jens sedan tidigare har tre EC-segrar och således mer än väl kvalar in till WC nämns inte. Inte heller att den där 44:e platsen kom tre år efter den första WC-segern...</p><p></p><p>Vidare tycker jag att Sundqvist lyfter fram en väldigt viktig poäng, att man inte köper sig till en plats i ett landslag. Jon väljer att lyfta fram det faktum att han nu bara får stå i målfållan och titta på eftersom han redan är där som huvudargumentet för att han ska få åka. Han gnäller ju inte om att han inte får åka de andra WC-tävlingarna, utan bara den här där han råkar befinna sig på plats.</p><p>För mig är det väldigt enkelt, det finns en kvalgräns för att åka WC och Jon har inte nått den än. Ta en pallplacering i EC först, sen kan man börja gnälla om att man inte får åka trots att det finns lediga platser, men innan dess så framstår han bara som en barnunge.</p><p></p><p>Att deras affärsmässighet är lika med noll håller jag inte med om. Jon kanske kan locka någon tittare eller två, men återigen så är det lätt att glömma bort att vi som gillar lössnö och orörda bergssidor är en klar minoritet. Det enda som fungerar i längden är resultat, inget lockar tittare som guldmedaljer! Sverige stannade inte upp när Ingemar körde för att han var en cool kille med häftig bil och ett eget klädmärke...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Tompan14, post: 987066, member: 74439"] Tja, Sundqvist säger ju att reglerna kräver att man har en topp tre placering i EC. Jon vet naturligtvis om detta och väljer därför att lyfta fram konkurrenternas [i]senaste[/i] EC-placeringar. Tanke är naturligtvis att vi ska tycka synd om stackars Jon som inte får åka med när Jens får åka med sin 44:e plats! Att Jens sedan tidigare har tre EC-segrar och således mer än väl kvalar in till WC nämns inte. Inte heller att den där 44:e platsen kom tre år efter den första WC-segern... Vidare tycker jag att Sundqvist lyfter fram en väldigt viktig poäng, att man inte köper sig till en plats i ett landslag. Jon väljer att lyfta fram det faktum att han nu bara får stå i målfållan och titta på eftersom han redan är där som huvudargumentet för att han ska få åka. Han gnäller ju inte om att han inte får åka de andra WC-tävlingarna, utan bara den här där han råkar befinna sig på plats. För mig är det väldigt enkelt, det finns en kvalgräns för att åka WC och Jon har inte nått den än. Ta en pallplacering i EC först, sen kan man börja gnälla om att man inte får åka trots att det finns lediga platser, men innan dess så framstår han bara som en barnunge. Att deras affärsmässighet är lika med noll håller jag inte med om. Jon kanske kan locka någon tittare eller två, men återigen så är det lätt att glömma bort att vi som gillar lössnö och orörda bergssidor är en klar minoritet. Det enda som fungerar i längden är resultat, inget lockar tittare som guldmedaljer! Sverige stannade inte upp när Ingemar körde för att han var en cool kille med häftig bil och ett eget klädmärke... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
En bitter brat i Beaver Creek
Tillbaka
Topp