En bittorrent-tracker för extremsport!

• Trådstartare Trådstartare x0o
  • Start datum Start datum
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
X

x0o

Guest
Har länge hängt på freeride.se men reggade mig först idag :D Hej!

Som första post tänkte slänga in ett tips på en schysst internationell bittorrent-sida som bara listar extremsportfilmer..

Kategorierna som finns är: Basejump, Biking/Etc, BMX, Climbing, Homevid, Inline Skate, MC, Misc, MotoX, Parkour, Skateboard, Ski, Skydive, Snowboard, Snowmobile, Streetrace, Surf & Wakeboard/W.Ski.

In och regga er på: http://e*/ !

Hittar nästan inget med skidor när jag söker :S Är det nån inställning eller finns det bara inget än ? :P :)

Trackern öppnades för allmänheten igår kväll.. Det har kommit 80 medlemmar på 10 timmar, vilket är extremt mycket för en sådan sida! Ge det någon dag så ska du se att det kommer massor skidfilmer! Annars om du har några att dela med dig kan du ju kontakta någon på sidan så får du uploaderkonto!

jag har seriösa problem med att skapa ett konto.. jag skriver in allt som det ska vara, men varje gång jag klickar ok så står det "wrong code!".. är det ngt jag har fattat fel eller?

MrHolm det är en kod som kommer fram som du ska skriva av i en ruta det är den som du måste ha skrivit fel utifall att det står "wrong code"

x0o sa:
Trackern öppnades för allmänheten igår kväll.. Det har kommit 80 medlemmar på 10 timmar, vilket är extremt mycket för en sådan sida! Ge det någon dag så ska du se att det kommer massor skidfilmer! Annars om du har några att dela med dig kan du ju kontakta någon på sidan så får du uploaderkonto!
Okej, då förstår jag ! :)

jo jag förstod vad dom menade, men jag skriver den rätt! gång på gång på gång på gång på gång.. vad är det dom menar med "The security code is case sensitive."?

du knaske inte har stora bokstäver?

jag hittar inte ett skit nu som inte finns på tpb.. dock letade jag bara snowboard o ski

Almex sa:
du knaske inte har stora bokstäver?

jag hittar inte ett skit nu som inte finns på tpb.. dock letade jag bara snowboard o ski
Inte så konstigt iofs eftersom den inte varit igång mer än 14 timmar.. Har aldrig sett en tracker växa så här fort :)

Som sagt så söker sidan uploaders, så om ni sitter på massor filmer, och en schysst upphastighet, kontakta sysop!

Nyaste versionen av bitcomet ska fungera: www.bitcomet.com
Annars använd µtorrent, som är mycket bättre. Samma gränssnitt, men accepteras av fler siter och funkar stabilare/snabbare..; www.utorrent.com

azureus värkar inte fungera till sidan får väll ladda ner nåt annat..
när ja orkar :)

Rydell_Himself sa:
azureus värkar inte fungera till sidan får väll ladda ner nåt annat..
när ja orkar :)
Vad får du för fel med azureus? Det måste lösas isf..

tror det beror mest på min data... helt cp just nu :P
men ja kan inte öppna torrentsarna med azureus....

x0o, grymt nice trackersida! Gjorde säkerhetskopior på både Afterlame och The Shaun White Album, fick ned dom tokfort, riktigt najs! Testade även uTorrent eftersom jag inte riktigt gillar BitComet, och jag kan bara säga att det funkar skitbra, så alla ni som inte riktigt gillar BitComet (jag har iaf. lite problem med att få igång det snabbt) testa uTorrent!

Längtar bara till folk börjar lägga upp lite gamla skidfilmer... Ni som har sånna som är lite ovanliga, typ tidiga jibbfilmer, inte MSP-filmer (de finns redan lite här och var...) var inte rädda för att lägga upp även fast ni har slö lina... Det är värt den tid det tar!

BTW, x0o, du råkar inte vara x0r, dvs. ansvarig på sidan? ;-) Eller det kanske är någon annan som du gör sidan med... Hur som helst ska du ha tack för en bra sida!

om det är någon som vet hur jag kan lösa mitt problem så säg till!! varje gång jag försöker skapa ett account säger siten bara "Wrong Code! Please press back and try again!!".. och jag vet att jag skriver rätt bokstäver och siffror, alla stora och i rätt ordning.. har det ngn betydelse om de är feta (bokstäverna)??
x0o, om det är du som är x0r på hemsidan så vet du antagligen vad jag gör fel..

Carled sa:
x0o, grymt nice trackersida!
Tackar! :D

MrHolm sa:
om det är någon som vet hur jag kan lösa mitt problem så säg till!! varje gång jag försöker skapa ett account säger siten bara "Wrong Code! Please press back and try again!!".. och jag vet att jag skriver rätt bokstäver och siffror, alla stora och i rätt ordning.. har det ngn betydelse om de är feta (bokstäverna)??
Testa att stänga ner din webläsare helt och ladda om sidan med ctrl+f5. Testa att fylla i allt på nytt..?

nObBles sa:
hur gör jag för att lägga upp filmer?
Du drar iväg ett PM till sysop där du berättar vad du har att lägga upp och vilken upphastighet du har, så kanske du blir satt som uploader! Det behövs fler skidfilmer, så om du har såna kommer det säkert gå bra..

Senast ändrad:
MrHolm, jag fick också fel kod några gånger, men när jag bytte email så funkade det... Testa med din hotmail, det var då det funkade för mig!

jag lyckades få det att fungera genom att byta dator.. jag har använt internet explorer 7 beta 2 hitills men jag kunde inte få bort 7an från datorn så jag gick till en annan dator och gjorde samma sak och då funkade det klockrent..
tack till alla som har försökt hjälpa i alla fall..

men iaf, när jag försöker ladda ner en fil, så blir torrentnet som jag laddar ner inte en torrent.. alltså det står ju tex "Download - The.Shaun.White.Album.DVDRip.DivX.2005-SBV.torrent".. men när jag höger klickar på den och väljer save file as.. så blir det ingen torrent. någon som har en ide?

MrHolm sa:
men iaf, när jag försöker ladda ner en fil, så blir torrentnet som jag laddar ner inte en torrent.. alltså det står ju tex "Download - The.Shaun.White.Album.DVDRip.DivX.2005-SBV.torrent".. men när jag höger klickar på den och väljer save file as.. så blir det ingen torrent. någon som har en ide?
Kan du inte bara trycka på torrenten då? Måste du spara fil som?

Börjar komma en hel del bra skidfilmer nu, för dem som är sugna!!

Är det förresten någon som har en länk till en norsk sida liknande denna? Skulle vilja tipsa våra vänner till vänster om denna sida också!

Senast ändrad:
nObBles sa:
hur gör jag för att lägga upp filmer?..
x0o sa:
Du drar iväg ett PM till sysop där du berättar vad du har att lägga upp och vilken upphastighet du har, så kanske du blir satt som uploader! Det behövs fler skidfilmer, så om du har såna kommer det säkert gå bra..
kan ej hitta någon som heter sysop:S ?

Senast ändrad:
najs...har letat efter en sida som denna i flera år. Hoppas den växer starkt

nObBles sa:
kan ej hitta någon som heter sysop:S ?
Hehe, kolla i "staff". SysOp är inte ett namn utan en klass som admin, fast sysop är ägaren av sidan, system operator (:

Den är ju grym.. synd att det inte är så många som seedar och så men det kommer väl;D

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp