En bra brädåkare med noll koll! Help please

Boulder

Ny medlem
Tjena alla brädåkare där ute.

Här har vi en kille från Sthlm som har åkt bräda ca 1v. per år(oftast i alperna) ända sedan "Cool Boarders" kom ut till playstation 1996, bästa spelet någonsin!

Jag behöver dock eran hjälp nu. Jag ser mig själv som en bra åkare, kan göra lite hopp och raila lite men det jag njuter mest av är att åka snabbt i pist och speciellt surfa runt i Off-pist spår.

Nu har jag iaf bestämt för att lägga ned mer tid på mitt stora intresse och hade tänkt börja med att köpa en bräda, boots och bindningar då jag är sjuuukt trött på att alltid hyra, bara skit man får i slutändan.

Så min fråga till er kunniga är:

Vad har ni för inköpstips till mig som är en god åkare och vill kunna pressa ut lite av brädan?

Längd 178, vikt 70kg, regular åkstil.

Budget, hmm upp till 8000kr

Grymt tacksam för svar!

Prioriterar du pist och offpist som mig och hoppar endast vid natruliga hopp vet jag vad du ska ha för bräda, jag köpte en sån själv för en månad sedan. Vill du ha en för även park och sånt skit finns det andra som har mer koll än mig.

NP_Sweden sa:
Prioriterar du pist och offpist som mig och hoppar endast vid natruliga hopp vet jag vad du ska ha för bräda, jag köpte en sån själv för en månad sedan. Vill du ha en för även park och sånt skit finns det andra som har mer koll än mig.
Tack för det snabba svaret,

Jag skulle väl säga att jag har samma prioritering som dig, så kom gärna med tips :)

Moegus sa:
NP_Sweden sa:
Tack för det snabba svaret,

Jag skulle väl säga att jag har samma prioritering som dig, så kom gärna med tips :)
Köp lib tec mullet http://www.lib-tech.com/snowboards/mullet.html Doughboy finns här på freeride. Du kan gå till hans sida via min. Bestäm dig bara hur lång bräda du vill ha. Och ang. bindningar säljer dougboy flux. Ska du ha det bästa av flux, köpa super diamond. Glissade verkar göra sjukt bra brädor också men de gör typ aldrig brädor som man beställer vilket kan ställa till det då! :-) Och jämfört med libtech och andra märken som säljs i butiker här i sverige så är det nog ett ställningstagande som man själv måste avgöra vilken bräda som håller bäst kvalité och vilka som är överskattade pga. märke, rykte, status m.m.

Over and out!/NICKE

Tack för hjälpen NP!

Jag kan som sagt ingenting, pinsamt nog men så är det när man bor i Sthlm och ens vänner är mer inne på solresor...

Men jag ska som sagt köpa hela paketet och jag vet ingenting, förutom att jag känner till alla märken via olika snowboardspel hehe.

Vad jag har hört så är det väldigt viktigt med bra boots och att det får gärna kosta lite extra. Men hur är det med bindningar? Är det en superviktig del det också i budgeten?

Som sagt jag tänkte lägga ut runt 8000 för allting. Det är lite skämmigt att inte kunna någonting när man trots allt har åkt så mycket men men...

"Dum Stockholmare".

Ok, jag ska tipsa dig lite. Kan ärligt säga att jag har noll intresse av att lura på dig ett visst märke bara så att du vet. Jag har granskat många många brädmärken i juldagarna eftersom jag skulle ha ny utrustning och jag ville ha det bästa. Men jag hade bekymret att jag är bra lång, 195 cm och ville ha en längre bräda. Jag åker enbart pist/offpist och hoppar lite sporadiskt i terrängen. men jag kan åka rätt ok, älskar att åka med fart, aggressivt och brant. Du är ju inte riktigt i den nivän ÄN men du kommer dit förmodligen. Och eftersom 98% av alla brädmärken är åt park, jibb och annat skit så är urvalet av bräda marginellt. Finns en del långa pist/offpistbrädor men de går inte att få tag i sverige förutom libtech då. Brädan innan jag hade var burton och den var bra tyckte jag men jag var då ny också och hur stora krav ställer man då! :-) Men vill du ha burton prata med pinn på forumet, han kan allt om det. Men jag tog libtec mullet eftersom den har bredare nos fram (Riktigt bra i offpist) och att den verkar vara en riktigt bra bräda. Och eftersom den har bredare nos behöver du inte ha lika lång bräda jämfört om den hade lika size fram och bak på brädan.

Burton finns ju men har lessnat på burton, burton, burton så det blev libtec som också är stora. (Väldigt stora i nordamerika om jag fattat det rätt, finns dock inga affärer här i sverige som jag förstått det). Men doughboy kan allt du behöver veta och inte veta om libtec...hehe. Och skulle du köpa mullet så har du en bräda som du inte växer ur i första taget. Prata med honom så kan du återkomma till mig om du har fler frågor. Sen köpte jag burton boots Driver X men de ska nog inte du ta, de är de styvaste på marknaden och är man lite ovan snowboardåkare kanske inte de är optimala. Återigen, burtonbräda, bindningar, boots talk with Pinn, King of burton.

Sedan ska du ställa dig en fråga, hurmycket kommer du åka. 8000:- för en setup så ska du åka någon vecka per år för att jag personligen ska tycka att det är värt det. Men du hittar din längd på brädan på vilket märke som helst eftersom du inte är lika lång som mig. Och ju fler du pratar med så kommer folk tipsa dig om olika märken (Antingen för att de tycker det eller för att de vill sälja skit till dig så att de tjänar pengar). Men börja läsa om olika märken och se vad folk tycker bäst om. Eller så köper du en bräda snabbt som du gillar. Du kanske inte gillar att jämföra prylar lika mycket som mig så man får det absolut bästa...haha.

Läs även denhär tråden av pinn, om du nu inte gjort det: https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=25327

Boots viktigast sedan bräda/bindningar. Men i min mening är allt viktigt och köp bara bra grejor så får du kanonprylar. Och för 8000:- får du BRA grejor alltså.

Over and Out/NICKE

Moegus sa:
Tack för hjälpen NP!

Jag kan som sagt ingenting, pinsamt nog men så är det när man bor i Sthlm och ens vänner är mer inne på solresor...

Men jag ska som sagt köpa hela paketet och jag vet ingenting, förutom att jag känner till alla märken via olika snowboardspel hehe.

Vad jag har hört så är det väldigt viktigt med bra boots och att det får gärna kosta lite extra. Men hur är det med bindningar? Är det en superviktig del det också i budgeten?

Som sagt jag tänkte lägga ut runt 8000 för allting. Det är lite skämmigt att inte kunna någonting när man trots allt har åkt så mycket men men...

"Dum Stockholmare".

Senast ändrad:
Jag lägger väl mig i jag också.

Mulleten är verkligen trevlig men det låter som du vill ha en mer allroundbräda än så. Den är väl kanske inget du vill landa/åka switch med eller raila med, I lössnö är den dock fantastisk och även i pisten på grund av MTX (magnetraction) dvs vågig ("serrated") kant som verkligen biter tag i hård och hemsk pist. Men Dough är duktig att guida dig rätt i libtechdjungeln.

Sedan brukar jag ju alltid dra upp mina två käpphästar Arbor och Neversummer som har en hel del fina allmountainbärdor.

Flux är verkligen bra och bekväma bindingar. Dock måste jag nämna att super diamond är en sinnessjukt styv bindning. Alternativet är kanske en Union Force binding.

Boots är väl det svåraste att rekomendera eftersom passformen blir så individuell. Personligen gillar jag boots med boa focus, dvs ingen snörning utan bara två hjul att snurra på för att knyta booten.

Xavier sa:
Jag lägger väl mig i jag också.

Mulleten är verkligen trevlig men det låter som du vill ha en mer allroundbräda än så. Den är väl kanske inget du vill landa/åka switch med eller raila med, I lössnö är den dock fantastisk och även i pisten på grund av MTX (magnetraction) dvs vågig ("serrated") kant som verkligen biter tag i hård och hemsk pist. Men Dough är duktig att guida dig rätt i libtechdjungeln.

Sedan brukar jag ju alltid dra upp mina två käpphästar Arbor och Neversummer som har en hel del fina allmountainbärdor.

Flux är verkligen bra och bekväma bindingar. Dock måste jag nämna att super diamond är en sinnessjukt styv bindning. Alternativet är kanske en Union Force binding.

Boots är väl det svåraste att rekomendera eftersom passformen blir så individuell. Personligen gillar jag boots med boa focus, dvs ingen snörning utan bara två hjul att snurra på för att knyta booten.
Härligt att du är med och diskuterar lite också xavier! :-) Jag prioriterar fart, aggressivitet så jag är väl ingen bra guide för nybörjare men han var ingen jibb/parkåkare utan ville ha prylar för pist/offpist och terränghoppa lite. Men hur styva bindningar och boots man vill ha är högst personlig liksom hur lång och styv bräda man vill ha. Ang. neversummer kan han ju glömma att han få tag i dem om han inte skickar på postorder och säkert lika med arbor. Men neversummer skulle jag också vilja ha. 32 Focus boa har väl upphört och dendär vajern lär ju ställa till det om den går av om man är på topptur, offpist i liftansluten terräng, helilyft m.m. om den skulle gå av. Inte för att killen kanske är det hans första snowboarddagar då. Annars gillar jag burtons snabbsnörningssystem bara att dra och spänna bootsen med snörerna. Men jag har beställt extra sådana också ifall man drar sönder skiten. Jag är extremt duktig på att ha sönder prylar kan tilläggas :-) Och man börjar nästan tro att jag gillar att skriva också, alla fall i denhär tråden...hehe.

Senast ändrad:
Måste fan slå ett slag för min älskade CustomX gärna i längre längd som typ 164, visst du är kanske i lättaste laget för den men vill du vara aggresiv så lovar jag att den ger dig en match. grymt allround bräda, som trots sin hårdhet funkar kanon i pudret och poppar något förbannat i parken om du får för dig det någon gång.

lycka till!
peace!

ta en titt på flowbindningar dom tycker jag är svin sköna man bara kör in foten och drar upp häll kappan och åker väldigt lite saker som kan gå sönder

kumla-RG sa:
ta en titt på flowbindningar dom tycker jag är svin sköna man bara kör in foten och drar upp häll kappan och åker väldigt lite saker som kan gå sönder
hmm jag har i och för spräckt två bakkappor på just flowbindningar, lite stiffa men annars sköna när man väl vant sig.

Känner igen beskrivningen på åkstilen till 90%, skulle dock aldrig frivilligt utsätta min bräda för annat underlag än någon form av fruset vatten även kallat snö eller is.

Jag har åkt 2år på en 161cm Salomon Forecast ERA, som jag är grymt nöjd med. På denna har jag ett par enkla Flow FL55 bindningar, samt att jag har ett par Burton Freestyle på fötterna, som dock klämmer lite vid nollgradigt och uppåt.

Detta kitt kostade mig 6000kr, bootsen var begagnade. Bräda + bindning var 4999:-

Brädan är lättcarvad i låga farter, duktigt stabil vid hög fart, går att åka hur fort som hellst med bra kontroll, och nästan för vass på isfläckar. Känns som om det ligger räls i pisten.

Se ett par åk här:
Åk i Tandådalen utmed liften.
Åk i Hundfjället.

Lycka till!

Burton Custom X, lätt! Min åkhistoria liknar ganska exakt din. Jag är dock bara 1,70 lång, men o andra sidan väger jag hela 82kg (jag dricker rätt mycket). Jag åker på en längd på 158 och det känns långt för mej då min exbräda var betydligt kortare.
Hursomhelst så upplever jag Customen som en riktig "rånjutare" som tar sej igenom vad som helst.
Möjligtvis att den skulle vara toktrög o gjöra kullerbyttor med i parken med, men det vågar ju inte du o jag iallafall ;)

Rocka på!

evol1 sa:
Burton Custom X, lätt! Min åkhistoria liknar ganska exakt din. Jag är dock bara 1,70 lång, men o andra sidan väger jag hela 82kg (jag dricker rätt mycket). Jag åker på en längd på 158 och det känns långt för mej då min exbräda var betydligt kortare.
Hursomhelst så upplever jag Customen som en riktig "rånjutare" som tar sej igenom vad som helst.
Möjligtvis att den skulle vara toktrög o gjöra kullerbyttor med i parken med, men det vågar ju inte du o jag iallafall ;)

Rocka på!
det går både att raila och göra kullerbyttor med den också om ni skulle få för er det! :-)

Jag har förresten Cartel-bindningar på den, och jag tycker dom verkar grymma. Har tyvärr inte mycket o jämföra med då mina gamla var av märket "guss" tror jag, som skulle vara bland det vassaste som fanns typ -94 (enligt grabbarna på G-spot, haha). Kultaffär!

Coolt! Jag är skitsugen på o prova, men jag vill inte slita på brädan genom att köra på de där otäcka railsen. =D

Kör Cartel på min också hårt mot hårt!

klart du ska testa, brädan är till för att användas och dessutom är de ju ba å lämna å slipa om ifall det skulle behövas!

CustomX sa:

klart du ska testa, brädan är till för att användas och dessutom är de ju ba å lämna å slipa om ifall det skulle behövas!
NEEJ! Brädan är min bäbis och jag vägrar att såra den på något vis!
Jag fantiserade om att yxmörda ett fetto med hyrskidor, som krockade på den i Rommeliften. Usch för liftkösmarodörer!

evol1 sa:
CustomX sa:

Jag fantiserade om att yxmörda ett fetto med hyrskidor, som krockade på den i Rommeliften. Usch för liftkösmarodörer!
..men tänkt om den blir sårad av att aldrig få smeka en rail eller snurra ett varv då?

/HFLK -the society-

-hatafuckingliftkösmarodörersocieteten-

CustomX sa:
evol1 sa:
CustomX sa:

..men tänkt om den blir sårad av att aldrig få smeka en rail eller snurra ett varv då?

/HFLK -the society-

Haha, jaa, det har du rätt i!? Nästa helg ska den fan få bekänna färg i Rommeparken!
Om du råkar befinna dej där o ser en tjock gubbe som ligger o kvider (med Ramones i lurarna)som en säl, kom gärna fram o delge mej några åktips?

evol1 sa:
CustomX sa:
evol1 sa:

/HFLK -the society-

Haha, jaa, det har du rätt i!? Nästa helg ska den fan få bekänna färg i Rommeparken!
Om du råkar befinna dej där o ser en tjock gubbe som ligger o kvider (med Ramones i lurarna)som en säl, kom gärna fram o delge mej några åktips?
I will!! :-)

NP_Sweden sa:
Härligt att du är med och diskuterar lite också xavier! :-) Jag prioriterar fart, aggressivitet så jag är väl ingen bra guide för nybörjare men han var ingen jibb/parkåkare utan ville ha prylar för pist/offpist och terränghoppa lite. Men hur styva bindningar och boots man vill ha är högst personlig liksom hur lång och styv bräda man vill ha. Ang. neversummer kan han ju glömma att han få tag i dem om han inte skickar på postorder och säkert lika med arbor. Men neversummer skulle jag också vilja ha. 32 Focus boa har väl upphört och dendär vajern lär ju ställa till det om den går av om man är på topptur, offpist i liftansluten terräng, helilyft m.m. om den skulle gå av. Inte för att killen kanske är det hans första snowboarddagar då. Annars gillar jag burtons snabbsnörningssystem bara att dra och spänna bootsen med snörerna. Men jag har beställt extra sådana också ifall man drar sönder skiten. Jag är extremt duktig på att ha sönder prylar kan tilläggas :-) Och man börjar nästan tro att jag gillar att skriva också, alla fall i denhär tråden...hehe.
Det var det där med railandet och eventuella switchlandningar jag hängde upp mig på. Jag har svårt att se problemet med postorder på brädor och bindningar. Arbor finns i butik i Stockholm åtminstone, säkert på fler ställen i Sverige numera. Libtech är väl också lite svår att hitta och klämma på?
32 Focus boa finns och en hel del andra boa-modeller också. Plus att de flesta boot-företag erbjuder boa numera. Om något går sönder har man ju alltid problem oavsett vad det är. Men för boan så medföljer det extra vajer så det är bara att trä om om det skulle behövas. Dessutom så är den ju i metall till skillnad från de där frökensnörerna på Burton ;) Nä, alla gillar ju inte boa men jag är skarpt för focusmodellerna.
Jag upptäckte ett fel, jag har förra årets Diamond och inte Super Diamond, är det den du åker på NP?

Helt otroligt bra respons!

Tack NP, Xavier och Custom för svaren! nu tänkte jag glida ner till hammarbybacken där oneoff har en demo-dag för allt det nya som kommer, då kan man ju passa på att känna lite live.

Slår precis som Evol1 ett slag för Cartel också, kan vara en av de bästa bindningar någonsin (och den enda jag inte lyckats åka sönder, ännu).

lycka till i Hammarby! gärna en liten rapport!

Vem railar egentligen...hehe. Jag personligen gillar att ha en personlig kontakt i sverige oavsett om jag köper windsurfing - eller snowboardprylar. Så drygt om det blir att man ska reklamera och det inte fungerar med att få nya grejor och så. Men det är många som handlar på postorder och ev. handlar lite billigare så det är individuellt kan man säga. Arbor hade jag aldrig hört talas om därav att jag trodde att de inte fanns i sverige..hehe. Men tydligen finns de i sverige som du säger så då är det ju inget större problem. Libtech är ju svårt att känna och klämma på också då men det finns bra många som åker på lib tech och man kan få en liten koll på hurbra eller hur kass brädorna är. Sen för min del fanns det inget större alternativ, glissade fick jag aldrig heller och burton har bara korta brädor sååå..... Jag frågade faktiskt efter boa på oneoff när jag var där. Men de sa att de var typ skit pga. snörningen, dessutom ville jag ha tokstyva boots så det blev driver x. Verkar vara svårt att få tag i dem i butik i sverige i alla fall så det är nog postorder som gäller då. Men jag skulle gärna testa ett par! :-) Burtons frökensnören, säg det till Pinn...haha. Men inbillar mig att metallsnörerna är svårare att dra nya i bootsen om de går av eller hur upplever du det? Jag har året flux superdiamond men har tyvärr inte testat dem än. Men är diamond så sjukt styva upplever du? Men de borde typ vara lika styva både diamond och super diamond tycker jag. Det är väl den med mest flex och helt enkelt den klart bästa binden flux hade för hård, aggressiv åkning för pist/offpist. Däför jag valde den, tycker du kanske jag valde fel?

Over and out/NICKE

Xavier sa:
NP_Sweden sa:
Det var det där med railandet och eventuella switchlandningar jag hängde upp mig på. Jag har svårt att se problemet med postorder på brädor och bindningar. Arbor finns i butik i Stockholm åtminstone, säkert på fler ställen i Sverige numera. Libtech är väl också lite svår att hitta och klämma på?
32 Focus boa finns och en hel del andra boa-modeller också. Plus att de flesta boot-företag erbjuder boa numera. Om något går sönder har man ju alltid problem oavsett vad det är. Men för boan så medföljer det extra vajer så det är bara att trä om om det skulle behövas. Dessutom så är den ju i metall till skillnad från de där frökensnörerna på Burton ;) Nä, alla gillar ju inte boa men jag är skarpt för focusmodellerna.
Jag upptäckte ett fel, jag har förra årets Diamond och inte Super Diamond, är det den du åker på NP?

Senast ändrad:
Nja, alltså lite svårare än att bara byta ett frökensnöre men inte tillräckligt svårt för att räkna bort booten för den skull.

Tvärtom tror jag du valt helt rätt bindning men den är abolsut inte för alla. Jag får lite ont efter några dagars åkning. Har gamla Super Advance sedan innan och diamond är betydligt styvare än den, framförallt så är bakkappan vridstyvare.

Xavier sa:
Nja, alltså lite svårare än att bara byta ett frökensnöre men inte tillräckligt svårt för att räkna bort booten för den skull.

Tvärtom tror jag du valt helt rätt bindning men den är abolsut inte för alla. Jag får lite ont efter några dagars åkning. Har gamla Super Advance sedan innan och diamond är betydligt styvare än den, framförallt så är bakkappan vridstyvare.
Du kanske har lite mjukare boots också därav att du får ont efter några dagar. Har man styva bindingar så borde det förhoppningsvis underlätta en del att ha styva boots också, jämfört om man har lite mjukare. Men drygt värre om man får ont pga. att bindningarna är förhårda. Hoppas innerligt att det inte blir så för mig.

Senast ändrad:
NP_Sweden sa:
Xavier sa:

Du kanske har lite mjukare boots också därav att du får ont efter några dagar. Har man styva bindingar så borde det förhoppningsvis underlätta en del att ha styva boots också, jämfört om man har lite mjukare. Men drygt värre om man får ont pga. att bindningarna är förhårda. Hoppas innerligt att det inte blir så för mig.
Vans Fargo Focus, så de är ganska styva. Jag skall dock byta boots får se om det blir skillnad. Det är vaderna som gör ont vilket brukar bero på för styv bakkappa.

NP_Sweden sa:
Xavier sa:

Ok, jag trodde du pratade om 32 jag..hehe. Men såg att dina boots har styvheten (flex) 6-7 enligt deras hemsida. Kanske du ska titta på burton driver x du med som har en 1o:a på styvheten.

NP_Sweden sa:
NP_Sweden sa:
Xavier sa:

Ok, jag trodde du pratade om 32 jag..hehe. Men såg att dina boots har styvheten (flex) 6-7 enligt deras hemsida. Kanske du ska titta på burton driver x du med som har en 1o:a på styvheten.
Ah, tack men det är inte den jag har utan en äldre med boa focus som var då 5 på flexskalan och Contra (styvast) var 5 eller 6 beroende på vart man läste. Övervägde Driver X men när jag väl fick testa booten tyckte jag den hade dålig passform och blev väldigt knölig efter man knytit. Körde 32 Forecast (styvast) innan vilken låg mittemellan driver och fargo.

Ok, då förstår jag. Ser förresten att de har slutat med forecast på 32:s hemsida. Otroligt underligt att de har slutat med den. Den ville jag också ha men det var sjukt omöjligt att få tag i den på oneoff. Kan hålla med dig att Driver x inte har den absolut bästa passformen men tycker att jag fick en någorlunda bra passform ändå. Har beställt färdiggjutna sulor också från ortopedtekniska så förhoppningsvis kommer sulorna upp några millimeter mer i skon och passformen blir ännu bättre. Det lär ju inte bli sämre i alla fall! :-)

Xavier sa:
NP_Sweden sa:
NP_Sweden sa:
Ah, tack men det är inte den jag har utan en äldre med boa focus som var då 5 på flexskalan och Contra (styvast) var 5 eller 6 beroende på vart man läste. Övervägde Driver X men när jag väl fick testa booten tyckte jag den hade dålig passform och blev väldigt knölig efter man knytit. Körde 32 Forecast (styvast) innan vilken låg mittemellan driver och fargo.

Senast ändrad:
Så där då!!

Efter all info från rävarna här på forumet så blev det följande inköp idag på oneoff i city:

Burton Custom X, 158cm

ett par thirtytwo Lashed

ett par Burton Triad blacked out bindningar.

Hoppas detta kommer duga, det var inte billigt men jag vill gå upp en växel i backarna nu och då känns det som att man ska ha något som gör att man inte kan klaga på iaf :)

Ang eventet på Hammarbybacken så var det många som testade nya brädor, bind. som kommer ut men jag var mest ute efter att få lite info som användes idag!

Har man gjort ett bra köp eller har man köpt helt fel grejjer?

Mycket tack för era grymma svar!

De duger säkert och du kommer förmodligen bli nöjd. Men jag skulle ha kollat på libtech eller ett annat märke isstället för burton. Men det är jag det och de är somsagt så stora så när någon ska gå och köpa en snowboard tänker de ofta burton. Men det finns MÅNGA fler märken vilket inte alla tänker på jämnt. Men inte så många märken som säljs i butik dock.

Moegus sa:
Så där då!!

Efter all info från rävarna här på forumet så blev det följande inköp idag på oneoff i city:

Burton Custom X, 158cm

ett par thirtytwo Lashed

ett par Burton Triad blacked out bindningar.

Hoppas detta kommer duga, det var inte billigt men jag vill gå upp en växel i backarna nu och då känns det som att man ska ha något som gör att man inte kan klaga på iaf :)

Ang eventet på Hammarbybacken så var det många som testade nya brädor, bind. som kommer ut men jag var mest ute efter att få lite info som användes idag!

Har man gjort ett bra köp eller har man köpt helt fel grejjer?

Mycket tack för era grymma svar!

Det är sant NP, Burton har lite monopol verkar det som...

Frågade dock efter Libtech och Arbor men det fanns inte i butik och den där banan tekniken Libtech kör med skulle jag gärna vilja testa innan jag köper den, feg som man är hehe.

Moegus sa:
Det är sant NP, Burton har lite monopol verkar det som...

Frågade dock efter Libtech och Arbor men det fanns inte i butik och den där banan tekniken Libtech kör med skulle jag gärna vilja testa innan jag köper den, feg som man är hehe.
Jag köpte libtech utan att prova jag! :-)

Tillbaka
Topp