En cykel för dom som vill hålla på med allt?

BebisJanne

Ny medlem
Hej! Jag letar efter en cykel där man kan hålla på med nästan allt! Nästan allt är street dirt trials och lite dh. Den kan kosta tiotusen som högst. Begagnat går bra också.
mvh\mig!

min kompis ska sälja en grym scott som går att köra allt, han säljer den för 8000 kan ge dig hans msn ifall du är intreserad.

om du skall ha en cykel som kan köra alt så kommer det gå men den är inte bra på nått av det jag skulle rekomendera att du köper en freeride cykel det är en lite enklare downhill som du kan köra dirt med och endå köra downhill och lite urban. min polare sälger en bighit spec 05 för 10000 inget är orginal förutom dämare den är blå nya bromsar växel reg det enda som är fel är att dämparen behöver servic och kedjestyraren är paj

Köp en hard tail DH. Scott Voltage har jag cyklat på lite. Funkar grymt i singeltrack/freeride, dirt och skapligt i de riktiga Dh spåren.

En begagnad kona bass skulle nog funka till dirt street och lättare freeride och downhill.

silentpower sa:
om du skall ha en cykel som kan köra alt så kommer det gå men den är inte bra på nått av det jag skulle rekomendera att du köper en freeride cykel det är en lite enklare downhill som du kan köra dirt med och endå köra downhill och lite urban. min polare sälger en bighit spec 05 för 10000 inget är orginal förutom dämare den är blå nya bromsar växel reg det enda som är fel är att dämparen behöver servic och kedjestyraren är paj
Lär dig meningsbyggnad och styckeindelning.
Om jag tolkade din text (vilket var sjukt svårt) rätt så har du nog en liten poäng i det hela. En freeridehoj är vad du ska ha. Kanske en kona howler eller en cowan fs. Båda är fulldämpade och lite mindre ramar som tål det mesta. Går säkert att få tag på ramen billigt på begagnat marknaden. Därefter är det bara att bygga på! En singelkronad gaffel med 100-120 mm slaglängd och lätta 24" däck men relativt breda däck. Ganska högt rise på styret och fina bromsar på det så har du dig en drömcykel!

Kan bli svårt att hamna runt tio tusen då kanske....
Om det inte får kosta mer än tio är det beg du ska satsa på!!
En gammal big hit eller en KONA coiler som är väldigt allround!!

jag är inte så bra inom det här ämnet men jag har kört en kona "howler" tror det stavas så. den var sjukt skön tyckte jag. men vet inte så mycket om den så jag ska nog inte säga allt för mycket.

ps: stavade nog inte helt rätt.

Tillbaka
Topp