En ekorre har bott i mina boots

Venzzon

Ny medlem
Tja
Jag upptäckte sjukaste grejen när jag skulle ta ner bootsen från sommarförvaringen på vinden. Nån gnagare förmodligen en ekorre har bott i min känga. Det låg en massa uppätna ekollon i skon. Helt sjukt...

Har även märkt att det luktar lite skumt ifrån den. Nån som vet något att göra mot det eller är det bättre att köpa ny? Har bara använt de två säsonger. Kängan har inte några synliga skador såsom bitmärken eller liknande. Luktar bara konstigt. Har sköljt den med vatten får se hur det luktar senare.

Har ni några andra tips på vad man kan göra för att göra rent dem? Tvättmaskin antar jag inte är ett alternativ, endast innerskon mena jag då.

Det är ett par Salomon Solace om det spelar någon roll.

Senast ändrad:
Ha ha! Undrar om det är fotsvetten eller ekorre som har luktat mest!?

Det är nog lugnt. Behöver ju inte kör 90-60 grader. Brukar tvätta mina i "handtvätt" 30, snabb-program eller liknade program om det finns i maskinen, ta ut sulorna och släng i dom vid sidan om. Sen kan man ju ta en tvättsvamp vatten och tvättmedel (de som man tvättar gore-tex är grymt (flytande)) och gnugga lite inne i skon då behöver man ju inte ha tvättmedel när man kör programmet. Så lite centrifug som möjligt bara.

Lycka till!

Senast ändrad:
vafan är det jag läser? köpa nya för att det luktar mysko? vem bryr sig? inte så att det luktar kanelbulle i mina skor direkt..

Det mest effektiva jag har testat mot lukt är att tömma en halv liter t-röd i skon och blaska runt i några minuter. Skölj sedan ur med mycket vatten (MYCKET vatten) och låt torka. Det luktar lite fyllo de första dagarna, men alla bakterier dör och i princip all lukt försvinner. Jag har gjort så på skor som har varit utom all räddning trots frysning och dyra antiluktsprayer och där har lukten försvunnit helt.

Acid sa:
vafan är det jag läser? köpa nya för att det luktar mysko? vem bryr sig? inte så att det luktar kanelbulle i mina skor direkt..
Hehe, det hörs att du inte har luktat i mina förra pjäxor. Ställde man dom inomhus så gick det inte att vistas i huset efter fem minuter... Helt djävla otroligt vad dåliga pjuck kan bli efter ett par hundra skiddagar...

Senast ändrad:
martyn sa:
Ha ha! Undrar om det är fotsvetten eller ekorre som har luktat mest!?

Det är nog lugnt. Behöver ju inte kör 90-60 grader. Brukar tvätta mina i "handtvätt" 30, snabb-program eller liknade program om det finns i maskinen, ta ut sulorna och släng i dom vid sidan om. Sen kan man ju ta en tvättsvamp vatten och tvättmedel (de som man tvättar gore-tex är grymt (flytande)) och gnugga lite inne i skon då behöver man ju inte ha tvättmedel när man kör programmet. Så lite centrifug som möjligt bara.

Lycka till!
Tack för tipsen körde den på 30 grader me lite tvättmedel och nu verkar spåren av ekorren ha försvunnit. Nästan så att man är suen på att köra andra innerskon där också för den luktar sämre änn den ekorren va i

Ta ett glas med ättika och ställ det i skon. Trä en plastpåse över skiten så försvinner doften. TAPPA INTE UT ÄTTIKAN I STÖVELN, då blir det värre. :) that is one giant baby

hmm blir nog svårt men kan försöka ta lite kort på de uppätna nötterna om jag hittar dom i soptunnan

Venzzon sa:
hmm blir nog svårt men kan försöka ta lite kort på de uppätna nötterna om jag hittar dom i soptunnan
Vesst de kan ja la förstå. Var mer en sånhäringa förklaring till nördvarienten "print or it didnt happen".

Men du.. Bara av att läsa rubriken får man ju nästan vika sig av fnisserier.

MnO sa:
Acid sa:
Hehe, det hörs att du inte har luktat i mina förra pjäxor. Ställde man dom inomhus så gick det inte att vistas i huset efter fem minuter... Helt djävla otroligt vad dåliga pjuck kan bli efter ett par hundra skiddagar...
Tar man inte upp och torkar innerskorna kan de bli gröna också.
Bara något jag har hört...

"Det är ett par Salomon Solace om det spelar någon roll." AAAAAHAHAHAHA, fy fan va sköön.

Njae asså, ja har ju hört att just Salomon Solace ska fungera bra som ekorrbo under sommaren. Det ska inte vara något problem med det. Ja hade ett par Thirty Two lashed, dom va fan inge bra som ekorrbo, men jävlar va mössen trivdes...

Nä, ja skulle köra på ett par salomon solace, eller kanske byta upp mig mot ett par med dämpning i sulan för att få en bekvämare botten för ekorrarna.

Heaheahea

ugo sa:
"Det är ett par Salomon Solace om det spelar någon roll." AAAAAHAHAHAHA, fy fan va sköön.

Njae asså, ja har ju hört att just Salomon Solace ska fungera bra som ekorrbo under sommaren. Det ska inte vara något problem med det. Ja hade ett par Thirty Two lashed, dom va fan inge bra som ekorrbo, men jävlar va mössen trivdes...

Nä, ja skulle köra på ett par salomon solace, eller kanske byta upp mig mot ett par med dämpning i sulan för att få en bekvämare botten för ekorrarna.

Heaheahea
Idiot kanske menade om de var gjorda för att kunna köras i tvättmaskin eller dylikt

Tillbaka
Topp