Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
En fråga med långt intro
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Heddious" data-source="post: 1194523" data-attributes="member: 77701"><p>Jag skulle säga att det beror lite på var du drar gränsen för smal. Lite bredare frontside/allmountainskidor brukar gå att hitta "platt" och skillnaden mellan dem och ett par pistskidor är inte helt uppåt väggarna, så länge du inte är ute efter typ butiksracers.</p><p></p><p>Exempel:</p><p>Rossignol Experience 88 (osäker på om 84:an också säljs utan bindning.. kanske?)</p><p>Blizzard Brahma/Black Pearl</p><p>Nordica Navigator/Astral</p><p>Head Monster 83/88</p><p>Black Crows Orb eller Vertis</p><p>Völkl Kendo/Kenja</p><p></p><p>Av ovanstående har jag själv testat Experience 88 och Monster 88. Förstnämnda tyckte jag var som en snällare version av mina egna butiksracers, med den fördelen att de var mycket enklare att ha och göra med när det börjar bli uppkört eller slaskigt eftersom de är bredare och lite mjukare. Monster 88 gjorde enligt mig skäl för sitt namn – jag är för lätt för att få styr på dem, men jag har större och starkare kompisar som älskar dem just för att de beter sig lite som kryssningsmissiler och går att ösa på i vilken pist/uppkört bröt som helst.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Heddious, post: 1194523, member: 77701"] Jag skulle säga att det beror lite på var du drar gränsen för smal. Lite bredare frontside/allmountainskidor brukar gå att hitta "platt" och skillnaden mellan dem och ett par pistskidor är inte helt uppåt väggarna, så länge du inte är ute efter typ butiksracers. Exempel: Rossignol Experience 88 (osäker på om 84:an också säljs utan bindning.. kanske?) Blizzard Brahma/Black Pearl Nordica Navigator/Astral Head Monster 83/88 Black Crows Orb eller Vertis Völkl Kendo/Kenja Av ovanstående har jag själv testat Experience 88 och Monster 88. Förstnämnda tyckte jag var som en snällare version av mina egna butiksracers, med den fördelen att de var mycket enklare att ha och göra med när det börjar bli uppkört eller slaskigt eftersom de är bredare och lite mjukare. Monster 88 gjorde enligt mig skäl för sitt namn – jag är för lätt för att få styr på dem, men jag har större och starkare kompisar som älskar dem just för att de beter sig lite som kryssningsmissiler och går att ösa på i vilken pist/uppkört bröt som helst. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
En fråga med långt intro
Tillbaka
Topp