Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
En fråga med långt intro
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="zerode" data-source="post: 1194565" data-attributes="member: 145112"><p>Om det är så att ni har pjäxor med gummisula, så funkar de mest troligt med de nya Marker bindningarna som är utrustade med GripWalk, även de lite äldre WTR varianterna kan funka, skriver kan och troligt då det är bäst att kolla med en sportaffär med lite koll där de kan kolla på era pjäxor på plats.</p><p>Skulle däremot höja ett varningens finger om era rambindningar inte är utav nyare sort, dvs saknar GripWalk eller WTR, då är det stor risk att pjäxorna inte sitter som de skall i bindningen...</p><p>Så ni kan lugnt köpa skidor med integrerad Markerbindning om de är nya.</p><p></p><p>Med integrerad bindning så kan jag rekommendera er att kolla upp Völkls nya Deacon 80 och 84, efterföljarna till RTM serien, sjukt bra.</p><p>Även de nya Kendo/kenda 88 är riktigt bra, roliga allrundskidor, och de är platta vilket gör att ni kan montera vilken bindning ni vill</p><p></p><p>Förövrigt så kan jag rekommendera andra pjäxor, har kört med en modell som är mer freeride anpassad i flera år, skaffade mig ett par lite mer pistinriktade pjäxor i slutet på förra säsongen och tusan vad mycket roligare piståkningen blev med dem, skidorna svarade mycket bättre och jag fick mindre ont i fötterna.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="zerode, post: 1194565, member: 145112"] Om det är så att ni har pjäxor med gummisula, så funkar de mest troligt med de nya Marker bindningarna som är utrustade med GripWalk, även de lite äldre WTR varianterna kan funka, skriver kan och troligt då det är bäst att kolla med en sportaffär med lite koll där de kan kolla på era pjäxor på plats. Skulle däremot höja ett varningens finger om era rambindningar inte är utav nyare sort, dvs saknar GripWalk eller WTR, då är det stor risk att pjäxorna inte sitter som de skall i bindningen... Så ni kan lugnt köpa skidor med integrerad Markerbindning om de är nya. Med integrerad bindning så kan jag rekommendera er att kolla upp Völkls nya Deacon 80 och 84, efterföljarna till RTM serien, sjukt bra. Även de nya Kendo/kenda 88 är riktigt bra, roliga allrundskidor, och de är platta vilket gör att ni kan montera vilken bindning ni vill Förövrigt så kan jag rekommendera andra pjäxor, har kört med en modell som är mer freeride anpassad i flera år, skaffade mig ett par lite mer pistinriktade pjäxor i slutet på förra säsongen och tusan vad mycket roligare piståkningen blev med dem, skidorna svarade mycket bättre och jag fick mindre ont i fötterna. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
En fråga med långt intro
Tillbaka
Topp