En gondol 🚠 till salu? Min skidtokiga man fyller 50

Yoda07

Medlem
Är pĂ„ jakt efter ett Ă€gg/en gondol att ha pĂ„ vĂ„r skĂ„nska grĂ€smatta som dessvĂ€rre aldrig blir vit. TĂ€nkte att jag kunde glĂ€dja min man med att ha sin egen lift för att kanske ta en kopp kaffe i eller nĂ„t nĂ€r lĂ€ngtan efter snö o skidor blir övermĂ€ktig. NĂ„gon som har tips pĂ„ var jag bĂ€st letar (förutom skidanlĂ€ggningar sĂ„klart dĂ€r jag nu frĂ„gar) eller kan hitta nĂ„gon till salu? Tusen tack pĂ„ förhand för hjĂ€lp pĂ„ vĂ€gen!

Speciell frÄga, men det stÄr faktiskt en gammal Àgg gondol utanför Lissforsen/ Dala-Floda, Dalarna, Vet inte vem som Àger den men hör med James Venimore pÄ KajaktivAB ifall han vet vem som Àger den och ge ett bud

Speciell frÄga, men det stÄr faktiskt en gammal Àgg gondol utanför Lissforsen/ Dala-Floda, Dalarna, Vet inte vem som Àger den men hör med James Venimore pÄ KajaktivAB ifall han vet vem som Àger den och ge ett bud
Tusen tack för tips! Kontaktar och kollar. Önskar fin skiddag :) Är i Åre för tillfĂ€llet och njuter!

Tusen tack för tips! Kontaktar och kollar. Önskar fin skiddag :) Är i Åre för tillfĂ€llet och njuter!

GÄ in pÄ receptionen vid Kabin, och hör med dem, för nÄgra Är sedan sÄ sÄlde de ut de gamla gondolerna nÀr de bytte till nya.
Kan vara sÄ att det ev finns nÄgon kvar, eller att de vet nÄgon som sitter pÄ ett gÀng och Àr intresserad utav att sÀlja.

GÄ in pÄ receptionen vid Kabin, och hör med dem, för nÄgra Är sedan sÄ sÄlde de ut de gamla gondolerna nÀr de bytte till nya.
Kan vara sÄ att det ev finns nÄgon kvar, eller att de vet nÄgon som sitter pÄ ett gÀng och Àr intresserad utav att sÀlja.
Tusen tack för tips - travar dit och kollar! 🙏🚠

Ett annat tips pÄ present Àr att göra en hammock av en gammal 4-6 stol ( kanske Àr lÀttare att fÄ tag pÄ !? )
ser det ibland hÀngande pÄ altaner/balkonger i div fjÀllstugor.
PS. Är han skidtokig kanske vi skall prata med smĂ„ bokstĂ€ver om han Ă€r hĂ€r och sladdar....

Ett annat tips pÄ present Àr att göra en hammock av en gammal 4-6 stol ( kanske Àr lÀttare att fÄ tag pÄ !? )
ser det ibland hÀngande pÄ altaner/balkonger i div fjÀllstugor.
PS. Är han skidtokig kanske vi skall prata med smĂ„ bokstĂ€ver om han Ă€r hĂ€r och sladdar....
Hehe...ja, tÀnkte pÄ det o valde ett udda profilnamn för att minska risken för avslöjande :) vet ju att han lÀser det mesta hÀr!
Bra tips som definitivt Ă€r ett alternativ. Sett flera fina sĂ„dana varianter - dock vĂ€ldans ”ohĂ€ndig” och mĂ„ste isĂ„fall hitta en fĂ€rdigfixad! Tusen tack för tips o idĂ©!

Bumpar denna trÄd litegrann. NÄgon som vet om man kan hitta nÄgon gammal tvÄ-, eller fyrsitsare nÄnstans? TÀnkte göra en hammock att ha i solen hÀr i Duved.

Bumpar denna trÄd litegrann. NÄgon som vet om man kan hitta nÄgon gammal tvÄ-, eller fyrsitsare nÄnstans? TÀnkte göra en hammock att ha i solen hÀr i Duved.

För nĂ„gra mĂ„nader sedan var tydligen WC-liftens nedplockade soffor pĂ„ vift i en skidort nĂ€ra dig
 Kanske gĂ„r att spĂ„ra upp?

Tillbaka
Topp