EN jävligt luddig fråga om hjälm

JensE

Ny medlem
Ett relatvit nytt hjälmmärke (Kanske 3 år) som börjar på U. Jag vet att de har en del heltäckande hjälmar varav en är i en grön fär som sticker ut bland traditionella hjälmfärger. Vad heter det märket? Vill minnas att det började på u, de gör för övrigt lite turstavar och lavinutrustning.

Mvh Jens

Skriver ni Uvex nu kan ni kissa ner er!!

Är det något du har sett i en Åka Skidor-tidning lr? Var någonstans kom du i kontakt med hjälmen och märket, gå bakåt i tiden tills du minns då du såg den...

Jag har sett den på en snubbe i Gränsen för 2 säsonger sen och jag såg den på massor av affärer i Val D Isere förra säsongen. Den finns alltså, ni håller inte på att analysera en av mina drömmar.

Uvex! Så var det ja. Rickard Rickardsson och finska damskidlandslaget. Mina stora identifieringsobjekt!! (Pust)

Fråga Line-1 här på freeride!Han hade en sån hjälm för två års sedan i Gränsen..

det låter som uvex... även om uvex är knappast något nytt märke. har funnits länge...

eller inte... säker på att det var u?

jag tror risken för att man kissar ner sig är överdriven, jag har inte gjort det än i varje fall

Uvex inte det var!! Jag får gå ut i cyberspacerymden och söka vidare, ska skriva när jag får reda på vad det var för nåt märke. Det verkar i alla fall som att jag kommer att vara rätt ensam med att äga den när jag hittar den...

Tänk om det började på någon annan bokstav, usch, hemska tanke!

TRUMVIRVEL...............Märket heter Urge, kuriosa är att Arno Adam har promodelstavar hos dem och att hjälmarna går att köpa via cham3s

Som sagt "Ni som säger Uvex kan kissa ner er!"

Tillbaka
Topp