En prylbögs bekännelse!

• Trådstartare Trådstartare Hasse
  • Start datum Start datum
En prylbögs bekännelse!
Wow, spännande! Det är roligt att det händer så mycket på skidfronten. Vi är alla delaktiga i revolutionen.

En prylbögs bekännelse!
Tuffa bilder, tack! Saknas bilderna från Line och Akiara eller är det bara min dator som vägrar visa dem?

Den där plastklumpen till swallowtail på Salomon-tjockisen, går den att montera av eller? Det ser ut att vara två skruvar som håller fast den.

En prylbögs bekännelse!
Sjukt, Salomons såg riktigt fräck ut!
Instämmer, VILL HA! Men, tyvärr en aning för feta för mig :(

Fenan på duke lär ju inte hålla särsilt länge :O

En prylbögs bekännelse!
Jo vi tog inget på Line eller på Akira tyvärr.. Ingen aning om den går att ta av. Den stod i ett glas skåp så...

//H

En prylbögs bekännelse!
119 på midjan. Sen kommer jag inte ihåg resten. Men som sagt 58 meters svängradie så den är ju inte så mycket skuren..

//H

En prylbögs bekännelse!
Jag blev lite grinig häromdagen när jag läste att skidorna blir allt hårdare... Men vad gör väl det när vibrationsdämparna gör en strålande återkomst!!!!

En prylbögs bekännelse!
Ser riktigt fint ut.. salomon skidan ser onekligen intressant ut.. och ja The duke, den e i ett kapitell för sig själv..

Händer mycket på marknaden nu..

En prylbögs bekännelse!
Det är då fan att Big Trouble bara är 20 cm för långa. Ååååååååå.

Emilia dvärgen själv

En prylbögs bekännelse!
Tjena hasse! har du nån info om Hell bent? undrar mest om den är lika mjuk som ak enemy? även info om mått och längder om du vet.

En prylbögs bekännelse!
Woho, ska bli riktigt kul om 2 år på rean då man kan lägga vantarna på någon av dom här godbitarna ;) hehe
Trist det här med styvare skidor, LINE verkar ha fattat vad som gäller, surfa puder, inte plöja genom. Eric Pollard lyckas ju åka ganska snabbt även med mjuka lagg...
Kul att Blizzard har satt fart under galoscherna igen, men 58 meters svängradie, vem vill ha det egentligen? Men kul när inte alla gör samma sak.

En prylbögs bekännelse!
Hasse sa:
Jo men dom släpper en variant till;)

//H
är det nån som e typ limited lr nåt? fan man blev ju sugen på ett par av dom du la upp bild på.. lr släpper dom helt enkelt bara två st versioner?

En prylbögs bekännelse!
PlunTzkY sa:
Kul att Blizzard har satt fart under galoscherna igen, men 58 meters svängradie, vem vill ha det egentligen?
Jag. Skulle gärna ha minus 58 meters svängradie på puderlaggen. (spatula t ex) Skärningen hjälper inte en skida i puder.

En prylbögs bekännelse!
Hasse eller Nojlas... Mer info om Big Akiran? 130-105-120 är den va? Styvheten på den? Jag är så förbaskat sjukt sugen på den!

Enl. rykten och inflikningar på TGR så skall tom. Kreitler själv tycka att hans egen skida är för mycket, han tycker den skall vara mjukare i brättet.

En prylbögs bekännelse!
Pratade med fischers återförsäljare i sverige idag duke är helt byggd i kolfiber och kommer att göras i 200 ex. Jag bokade även upp mig på ett par dom hade dock inget pris på skidorna.

En prylbögs bekännelse!
Men väger fortfarande 3 kilo per skida så;)

//H

Senast ändrad:
En prylbögs bekännelse!
Ak-rocket sa:
Pratade med fischers återförsäljare i sverige idag duke är helt byggd i kolfiber och kommer att göras i 200 ex. Jag bokade även upp mig på ett par dom hade dock inget pris på skidorna.
Och från början skulle Völkl bara göra Sumo'n i 100 par... Sen ändrade man sig.

"limited edition" bygger hype, hype bygger brand, starkt brand ger ökad försäljning på alla produkter hela vägen ner till begagnade hyrpjäxor nu när Fischer försöker haka på freeride tåget som dom missade till en början?

Å andra sidan har jag alltid gillat Fischer och skidan ser ruskigt läcker ut! :D

En prylbögs bekännelse!
faaaaaan va coola retro skidorna va.

Annars va ju bjässarna monster, tänk fischern i 207, man kommer ju behöva fartygsutbildning för att kunna styra, daaamn!

En prylbögs bekännelse!
Finns det ingen som har testat Surface skidor? verkar rätt grymma!

www.surfaceskis.com

En prylbögs bekännelse!
fan va nice de kommer va för alla skidåkare att flyta runt i parken på ett par feta dynastar trouble ... Vill ha en lika snygg bräda!

Tillbaka
Topp