Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
En sådan där "Hjälp med skidköpet" tråd!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Tian90" data-source="post: 1078170" data-attributes="member: 143683"><p>Tjena!</p><p>Nu är jag knappast nån expert när det kommer till puder, men jag har lyckats prickat in 2 par väldigt olika puderskidor som jag kan dela med mig av.</p><p></p><p>Först hade jag ett par gamla Line EP Pro sen 07, 125mm midja, 182cm långa.</p><p>Dom var otroligt mjuka, och otroligt roliga så länge snön är mjuk. Om det är tö sjunker dom dock konstigt och kan fastna i ett hål format efter skidan (böjer sig rejält) när man landar. </p><p>I pist kan jag inte säga så mycket om dom för mina hade sönderrailade stålkanter, men kontaktytan är cirkus 80-100cm på ett par 182cm skidor, så det är lite som att åka blades i pist.</p><p></p><p>Sen köpte jag ett par Icelantic Gypsy 2014, 125mm midja, 180cm långa.</p><p>Dom är hårda för att vara en bc-skida, så de är tyngre att leka med, men är lättare att manövrera i puder. Sen är dom dessutom grymt bra i pist, och jag har aldrig haft några problem att ens köra hård carving med dom.</p><p></p><p>Så de sistnämnda är helt klart en bättre all-around skida!</p><p>Och jag skulle rekommendera en lite hårdare modell.</p><p></p><p>Jag är förövrigt 177cm och väger 80-85kg.</p><p>Ursäkta att det blev en hel uppsats.. Haha :D</p><p></p><p>/Mattias</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Tian90, post: 1078170, member: 143683"] Tjena! Nu är jag knappast nån expert när det kommer till puder, men jag har lyckats prickat in 2 par väldigt olika puderskidor som jag kan dela med mig av. Först hade jag ett par gamla Line EP Pro sen 07, 125mm midja, 182cm långa. Dom var otroligt mjuka, och otroligt roliga så länge snön är mjuk. Om det är tö sjunker dom dock konstigt och kan fastna i ett hål format efter skidan (böjer sig rejält) när man landar. I pist kan jag inte säga så mycket om dom för mina hade sönderrailade stålkanter, men kontaktytan är cirkus 80-100cm på ett par 182cm skidor, så det är lite som att åka blades i pist. Sen köpte jag ett par Icelantic Gypsy 2014, 125mm midja, 180cm långa. Dom är hårda för att vara en bc-skida, så de är tyngre att leka med, men är lättare att manövrera i puder. Sen är dom dessutom grymt bra i pist, och jag har aldrig haft några problem att ens köra hård carving med dom. Så de sistnämnda är helt klart en bättre all-around skida! Och jag skulle rekommendera en lite hårdare modell. Jag är förövrigt 177cm och väger 80-85kg. Ursäkta att det blev en hel uppsats.. Haha :D /Mattias [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
En sådan där "Hjälp med skidköpet" tråd!
Tillbaka
Topp