Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
En sådan där "Hjälp med skidköpet" tråd!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="klassy" data-source="post: 1078184" data-attributes="member: 155279"><p>Ja Marker Griffon 13 är riktigt riktigt fina, däremot skulle jag rekommendera Marker Baron istället, så har du möjlighet att tura lite. Det kommer du vilja göra, tro mig!</p><p></p><p>Marker Baron fungerar precis lika bra som Markers andra alpina bindningar, men ger möjlighet till att gå på tur också. Det är riktigt trevligt att kunna gå ut från toppliften på en snabb 20minuters tur och nå helt orört. </p><p>Visst de är lite dyrare, men det blir ändå billigare i slutändan då du slipper köpa helt nya bindningar när du kommer på att du vill ut och tura en fin dag.</p><p></p><p>Ja det kan ju vara lite knapert utbud när man har sådana fötter.. :P </p><p>Har du inte köpt pjäxor än rekommenderar jag dig att vänta med att montera bindningarna och köpa de omonterade tillsammans med skidorna. Beroende på vilken storlek, märke, modell du väljer på pjäxorna så kommer förmodligen monteringen skilja sig.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="klassy, post: 1078184, member: 155279"] Ja Marker Griffon 13 är riktigt riktigt fina, däremot skulle jag rekommendera Marker Baron istället, så har du möjlighet att tura lite. Det kommer du vilja göra, tro mig! Marker Baron fungerar precis lika bra som Markers andra alpina bindningar, men ger möjlighet till att gå på tur också. Det är riktigt trevligt att kunna gå ut från toppliften på en snabb 20minuters tur och nå helt orört. Visst de är lite dyrare, men det blir ändå billigare i slutändan då du slipper köpa helt nya bindningar när du kommer på att du vill ut och tura en fin dag. Ja det kan ju vara lite knapert utbud när man har sådana fötter.. :P Har du inte köpt pjäxor än rekommenderar jag dig att vänta med att montera bindningarna och köpa de omonterade tillsammans med skidorna. Beroende på vilken storlek, märke, modell du väljer på pjäxorna så kommer förmodligen monteringen skilja sig. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
En sådan där "Hjälp med skidköpet" tråd!
Tillbaka
Topp