En vecka med guide- hur och var?

gaa1

Ny medlem
Familjen, (5pers) ska åka på en vecka med topptur/randone. Vi vill ha en egen guide som tar oss till den bästa åkningen helt enkelt. Har hittat företaget ''Mountain event'' som har ett sådant paket i chamonix men tänkte höra här om ni har något annat tips. Det är en 60års-resa så UCPA funkar inte, men det betyder också att priset inte spelar så stor roll. Har ni några erfarenheter? Var och hur får man den fetaste skidupplevelsen?

Valfri ort med lite höjd och inte bara solsidor blir nog super ;) finns guider över allt, annars googla på svenska guider om du vill ha det!

Mauriennedalen i Frankrike. Stora berg, små skidsystem och mest franska barnfamiljer=garanterar fantastiska upplevelser. Har kört med guide där vid två olika tillfällen och inte blivit besviken!!!

Jag har åkt med Mattias på Mountain Relations två år genom Langley där han organiserar Ski Around sedan många år tillbaka, en gång i Chamonix-området och en gång i St Anton-området. Han har 20+ års erf av Alperna och är lärare på svenska skidguide-utbildningen.

Mycket bra och kompetent kille.

Fred-Upguides sa:
Hawk100 sa:
Mauriennedalen i Frankrike. Stora berg, små skidsystem och mest franska barnfamiljer=garanterar fantastiska upplevelser. Har kört med guide där vid två olika tillfällen och inte blivit besviken!!!
Mauriennedalen, det låter bra ! ;);)
Det är j...ligt bra! Men det vet ju du som guidar där (om jag har förstått rätt?). Själv har jag åkt med Baptiste D de två tillfällen jag har varit där. Gillar att det är så enorma ytor och så sjukt få off-piståkare....

Hej !
Baptiste och mig bor i samma byn ! Jag är bergsguide också, och med guide och skidlärare kompisar har vi börjat med http://www.offpistmaurienne.com/sv att erbjuda all-inclusive resor till Mauriennedalen, och kanske i framtiden en riktigt guide byrå på vinter.
Kul att du gillar Maurienne så mycket, det tar lite motighet att planera skid semester i en sån okänd plats, men sällan är du besviken...
Jag har själv åkt i Maurienne sedan jag kan åk skidor, och är absolut inte alls trött av det !

Tillbaka
Topp