endast ett inlägg för oss elektronik nördar

må så vara jageintbitter, men det handlar nog itne om att det uppgraderas ofta, snarare om all hype som blir... få företag som har sådana förväntningar som apple.

jageintbitter sa:
nja alltså det är ett utav de stående skämten om apple att de släpper nya saker konstant med egentligen ovisentliga uppgradering och det gör värsta grejen utav det... Vi kanske inte märker av det så mycket i Sverige men i USA märks det... älskar när SNL driver med Steve Jobs om just det här :D och de flesta som är insatta i Apple brukar känna till detta.. men men..
hehe det har jag sett på break.com tror jag. det när det kommer mindre och mindre utgåvor av ipod's. tillslut ser man dom inte.

men dom viktigaste frågorna måste ju vara hur stötsäker är den? hur bra klarar den kyla? och hur bra klarar den väta? det brukar vara det viktigaste om jag ska kolla på ny telefon.

Senast ändrad:
Det skulle vara oerhärt intressant att få prova en telefon med en variant av OS X i, det är solklart.

JockeSki nämnde smidigheten i navigationssystemet som anledningen till att iPod slog igenom som den gjorde. Jag vet inte om det är därför men jag tycker fortfarande att min iRiver med vanlig mappnavigering är avsevärt mycket smidigare. iPod/iTunes förlitar sig på att man sköter sina id3-taggar. Gör man inte det (jag gör iofs det) så sitter man där med dubbletter eller trippletter av samma artist, album eller låt. Valfriheten är en annan sak jag saknar. Varför kan inte användaren få välja hur /artister/album/låtar sorteras?

iTunes är allt annat än smidigt. Det är inte någon höjdare att behöva ett speciellt program för att ladda över musik. (Är detta fortfarande fallet, och har Apple gjort något åt iPod-krascherna när man rycker ur spelaren utan att trycka "eject"?)

Vad som däremot kännetecknar Apples produkter är "mjukheten" (smoothness). Det grafiska AI:t är en fröjd för ögat, jag tror att DET är anledningen till varför många gillar iPod. She's got looks that kill.

Senast ändrad:
Här får du några punkter som du kan använda när du får tillfälle: ...................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

iPhone är lätt ett måste när den kommer till Sverige om nästan ett år...
iPod med mobiltelefon säger ju allt egentligen, men världens bästa mp3-spelare kombinerad med en grym mobiltelefon, stor pekskärm, trådlöst internet (!) och OSX (alltså världens bästa operativssytem) förklarar ju lite bättre...

Förstår verkligen inte hur man INTE kan tycka om iPhone, förutom om man nu är en bakåtsträvande apple-hatare..
För alla er som tycker Windows är bättre än OSX, svara på frågan varför Microsoft har kopierat typ alla sina funktioner till Vista från OSX om nu OSX är dåligt? Haha!

Go Apple!

Så länge iPod är så hårt bundet till iTunes så tycker jag inte att det är världens bästa mp3-spelare.
Just operativsystemet är väl det som är hett med iPhone (inte så lite heller), men någon revolution tycker jag definitivt inte att det är. Det Apples (verkar) ha lyckats med är just det faktum att det känns mer som ett desktop-OS än som en mobiltelefon...

efter som iphonen släpps i usa i juni såkommer det dröja lite längre för oss i sverige men varför inte köpa i usa? sen så har ni helt fel med att ipod gör många uppdateringar på sina grejer visst släpper dom alltid mer gigg eller mindre gigg på tex ipoden eller att imacen får lite uppåt sättningar men ipod g5 som kom till förra året blev det en upptadering på ett helt år o de va efter ett halv år!

klara-kluck sa:
efter som iphonen släpps i usa i juni såkommer det dröja lite längre för oss i sverige men varför inte köpa i usa? sen så har ni helt fel med att ipod gör många uppdateringar på sina grejer visst släpper dom alltid mer gigg eller mindre gigg på tex ipoden eller att imacen får lite uppåt sättningar men ipod g5 som kom till förra året blev det en upptadering på ett helt år o de va efter ett halv år!
Alltid bra att vänta på en version anpassad efter europeisk marknad, dessutom kan det hinna komma en uppdaterad programvara och 3G samt lite annat skoj.

ekdahl sa:
niklasH sa:
mja.. bätrte skärm, batteritid och hörlurar ekdahl. och.. lite nya grejjer i programvaran, spel blandannat.
ofan, visste jag faktistk inte. eller rättare sagt: har inte orkat kolla upp det.

sorry.
just de crille! va vade ja sa till dig i skolan när ja kom och ägde upp din 60gb^^ haha

Dr_Snow sa:
klara-kluck sa:
Alltid bra att vänta på en version anpassad efter europeisk marknad, dessutom kan det hinna komma en uppdaterad programvara och 3G samt lite annat skoj.
helt rätt! men jag tror faktiskt inte att dom kommer släppa en 3 giggare utan tror mer på att dom går upp till 10 eller 15 gigg

3G är alltså tredje generationens mobiltelefoni och inte 3 gigabyte...

Och ja, den kommer va lite mer fri från barnsjukdommar när den kommer till europa, men 3G (mobiltelefonin alltså) eller större versioner tror jag inte vi kommer se för ens 2007 som apple själva säger..

Och till Dr_snow's inlägg om att iPod's är "hårt bundna till iTunes", det är de ju verkligen inte!
Finns oändligt antal tredjepartsprogram som funkar bättre än iTunes på alla punkter (förutom att man inte kan update'a med dem, men det funkar ju faktist bra i iTunes)....

iPod = världens bästa mp3-spelare, ja! Och iPhone bästa mobilen, jag tippar "ja", men vi får väl se!

Är det bara jag som tycker den är ful, designen kan ju lätt göras snyggare, men som den ser ut nu, nä fy fan vad ful den är, inget ont om tekniken men vad är det för kostymnisse som designat denna...

The_Searcher sa:
Är det bara jag som tycker den är ful, designen kan ju lätt göras snyggare, men som den ser ut nu, nä fy fan vad ful den är, inget ont om tekniken men vad är det för kostymnisse som designat denna...
Uhm, ful?
Det är en stor skärm med en endaste knapp.. hur kan man göra det annorlunda? Man kommer ändå aldrig kolla på själva prylens design då allt händer på skärmen, ja menar inte bara filmvisningen etc utan även de "virtuella knapparna" dykar ju upp där också...

Mmarkus: Den kommer i höst...

blizzy sa:
The_Searcher sa:
Uhm, ful?
Det är en stor skärm med en endaste knapp.. hur kan man göra det annorlunda? Man kommer ändå aldrig kolla på själva prylens design då allt händer på skärmen, ja menar inte bara filmvisningen etc utan även de "virtuella knapparna" dykar ju upp där också...

Mmarkus: Den kommer i höst...
jag är väl petig då, men jag tycker fortfarande att den är ful, hur man kan tycka den är lockande fattar jag inte riktigt, passar skitbra som minidator eller till musik, men telefon, nää fy...

riktigt sjukt när dom zoomar på bilderna

Senast redigerad av en moderator:
runt 4000SEK

jag ska beställa så fort de går att få svensk version..

osterr sa:
haha, sjukt nice. någon som har en aning om vad denna kommer kosta?
Det står ju i orginalinlägget.. typ 3500 för 4gb och 4200 för 8gb.. kommer också beställa så fort som möjligt.. problemet är att man måste ha den svenska versionen (alltså inte köpa från usa) för den amerikanska är kopplad till cingular..

Tillbaka
Topp