Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Enforcer eller soul rider
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Flow" data-source="post: 1274484" data-attributes="member: 13681"><p>Åker på Soulrider 97 185 cm (78 kg 186 cm) sen förra säsongen efter att ha haft både Enforcer 100 och 104 Free under några år. Ville testa en skida utan metall med hopp om att få en skida med lite mer liv i men samtidigt inte förlora för mycket stabilitet i fart och kantgrepp på hårt underlag. Måste säga att mina förhoppningar infriades, Skidorna fungerar verkligen bra i fart och på hårt underlag detta eftersom den har en solid träkärna av ask och poppel samt har en lång effektiv kant då den har relativt kort rocker och i princip ingen taper.</p><p>Blev dock lite snopen då jag insåg att det var sista säsongen med Soulrider och att den skulle ersättas av Unleashed, som av vad jag hört och läst är en mycket värdig ersättare. Åker normalt på Stöckli Laser SX och Völkl Racetiger SL i pist men varvar gärna med mina Soulrider även om det är hårt i backen, utan att förlora för mycket stabilitet och kantgrepp men för att på lite mer liv i åkningen.</p><p></p><p>Håller med om allt som sägs i den här review'n om Solulrider 97:</p><p>[MEDIA=youtube]jRh5D3DORaY[/MEDIA]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Flow, post: 1274484, member: 13681"] Åker på Soulrider 97 185 cm (78 kg 186 cm) sen förra säsongen efter att ha haft både Enforcer 100 och 104 Free under några år. Ville testa en skida utan metall med hopp om att få en skida med lite mer liv i men samtidigt inte förlora för mycket stabilitet i fart och kantgrepp på hårt underlag. Måste säga att mina förhoppningar infriades, Skidorna fungerar verkligen bra i fart och på hårt underlag detta eftersom den har en solid träkärna av ask och poppel samt har en lång effektiv kant då den har relativt kort rocker och i princip ingen taper. Blev dock lite snopen då jag insåg att det var sista säsongen med Soulrider och att den skulle ersättas av Unleashed, som av vad jag hört och läst är en mycket värdig ersättare. Åker normalt på Stöckli Laser SX och Völkl Racetiger SL i pist men varvar gärna med mina Soulrider även om det är hårt i backen, utan att förlora för mycket stabilitet och kantgrepp men för att på lite mer liv i åkningen. Håller med om allt som sägs i den här review'n om Solulrider 97: [MEDIA=youtube]jRh5D3DORaY[/MEDIA] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Enforcer eller soul rider
Tillbaka
Topp