Engelberg

Carde

Medlem
Engelberg
Åker ner till Engelberg på torsdag för femte året. Åker dock själv och letar åksällskap. Tidigare tillfällen har jag åkt med lokal guide.

Engelberg
Kaskar sa:
Alla talar svenska i Engelberg. Det är bara att haka på första bästa
Stämmer ganska bra, men riktigt illa blir det nog först nästa helg när stora vågen av långhelgsåkare drar igång... ;)
Nu i helgen ser det ut som att man knappt behöver sällskap, blir följa pistmarkeringarna i snöstormen om de ens kan öppna liftarna. :( Men prognosen kanske hinner ändra sig igen innan dess.

Engelberg
Ja vädret brukar ju vara rätt nyckfullt i Svengelberg. Kalle_Luzern, bor du i området? Namnet antyder det:) Vilken vädersite är pålitligast? Snow-forecast.com?

Engelberg
Jo, bor i Luzern som man kan gissa... :D Så blir ju några dagar per säsong i Eberg.
Skulle säga att meteoswiss (Schweiz SMHI kan man säga) är bäst, men även de har det rätt svårt med prognoser längre än 2-3 dagar när det är så turbulent som det är just nu. Helgprognosen ändras var 6:e timme just nu... :)
Kollar aldrig snow-forecast så kan inte uttala mig om dem. De jag brukar kolla är meteoswiss, SRF meteo och Bergfex.

Engelberg
Åker ner med jobbet 7-10 mars, någon som vill guida lite skön offpist när chefen troligen fastnar med en öl redan vid lunch ?

/Telisåkaren

Tillbaka
Topp