Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Erfarenheter APO Ron, monteringspunkt.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="waxoff" data-source="post: 1072287" data-attributes="member: 99032"><p>Tänkte bara inflika en liten uppföljare på det här kejset. Jag bultade till slut ett par Wardens på -7,5cm. Känns som att det för min framlängesåkning var ett fullt tillfyllest alternativ. Har iofs än så länge bara kört dem i ca tre dm uppkörd lössnö med pudertäcke, i måttligt brant skog ca fyra dm löst och vanlig hederlig slät kallsnöpist men de beter sig bra precis som väntat. Skönt flyt i det lösa. De har ett hyfsat bastant men jämt flex och det är bara att stå centrerat och välja linje. Lugna och fina i uppkört, pivoterar behagligt i trixiga lägen och carvar pist så beskedligt och lågintentensivt man kan förvänta sig med kort skär och knappt tjuguåtta meters skärningsradie. Odramatiskt men utan att protestera då det går undan. </p><p></p><p>Såg att de fortfarande finns på Glisshop fast nu för endast dryga sextonhundra Carlgustavs.</p><p></p><p>Så söker man ett par stabila friåkningsskidor med lössnöprioritet och inte går i viktnojjiga turtankar så kan jag bara konstatera att de här laggen ger jävligt mycket pang för pengarna! Sextonhundra bagis, splitt nya bredlagg, härligt!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="waxoff, post: 1072287, member: 99032"] Tänkte bara inflika en liten uppföljare på det här kejset. Jag bultade till slut ett par Wardens på -7,5cm. Känns som att det för min framlängesåkning var ett fullt tillfyllest alternativ. Har iofs än så länge bara kört dem i ca tre dm uppkörd lössnö med pudertäcke, i måttligt brant skog ca fyra dm löst och vanlig hederlig slät kallsnöpist men de beter sig bra precis som väntat. Skönt flyt i det lösa. De har ett hyfsat bastant men jämt flex och det är bara att stå centrerat och välja linje. Lugna och fina i uppkört, pivoterar behagligt i trixiga lägen och carvar pist så beskedligt och lågintentensivt man kan förvänta sig med kort skär och knappt tjuguåtta meters skärningsradie. Odramatiskt men utan att protestera då det går undan. Såg att de fortfarande finns på Glisshop fast nu för endast dryga sextonhundra Carlgustavs. Så söker man ett par stabila friåkningsskidor med lössnöprioritet och inte går i viktnojjiga turtankar så kan jag bara konstatera att de här laggen ger jävligt mycket pang för pengarna! Sextonhundra bagis, splitt nya bredlagg, härligt! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Erfarenheter APO Ron, monteringspunkt.
Tillbaka
Topp