Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Erfarenheter av Black Crows Divus?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Punchslap" data-source="post: 1200288" data-attributes="member: 158015"><p>Provåkte både divus och vertis i två dagar för några veckor sedan.</p><p>Dom har ganska så olika karaktär, vertis är styvare och mer snärtig, rapp. Desto mer input jag gav skidan desto mer fick jag tillbaks. Kortare svängradie och kortare längder än divus, gjorde hellre svängar hela tiden än att bara åka rakt, inte för att den kändes väldigt orolig då men den kändes definitvit mer hemma konstant på kant. </p><p></p><p>Divus är något mjukare och mer dämpad, mer följsam kanske? Det var roligare att göra större svängar på dessa än på vertis. Tiprockern fladdrar en del när det börjar gå fort, jag som medelgod åkare(sjukt subjektivt, men jag är definitivt inte bäst, eller sämst...) kom upp i hastigheter som skidan kändes mindre bekväm med, åkte till exempel på ett par mantra m5 någon dag senare som kändes mycket stabilare i högre hastigheter.</p><p></p><p>Jag upplevde båda skidorna som väldigt roliga skidor, väldigt intuitiva. Vertis kändes mer som den passade för den som vill svänga hela tiden och helst lite kortare, snärtiga svängar, medans divus kändes lite mer mångsidig då den fungerade bra i både kortare och längre svängar och var mer dämpad.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Punchslap, post: 1200288, member: 158015"] Provåkte både divus och vertis i två dagar för några veckor sedan. Dom har ganska så olika karaktär, vertis är styvare och mer snärtig, rapp. Desto mer input jag gav skidan desto mer fick jag tillbaks. Kortare svängradie och kortare längder än divus, gjorde hellre svängar hela tiden än att bara åka rakt, inte för att den kändes väldigt orolig då men den kändes definitvit mer hemma konstant på kant. Divus är något mjukare och mer dämpad, mer följsam kanske? Det var roligare att göra större svängar på dessa än på vertis. Tiprockern fladdrar en del när det börjar gå fort, jag som medelgod åkare(sjukt subjektivt, men jag är definitivt inte bäst, eller sämst...) kom upp i hastigheter som skidan kändes mindre bekväm med, åkte till exempel på ett par mantra m5 någon dag senare som kändes mycket stabilare i högre hastigheter. Jag upplevde båda skidorna som väldigt roliga skidor, väldigt intuitiva. Vertis kändes mer som den passade för den som vill svänga hela tiden och helst lite kortare, snärtiga svängar, medans divus kändes lite mer mångsidig då den fungerade bra i både kortare och längre svängar och var mer dämpad. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Erfarenheter av Black Crows Divus?
Tillbaka
Topp