Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Erfarenheter från Rossignol Soul 7 HD och Fischer Ranger 102?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ordinary skier" data-source="post: 1203467" data-attributes="member: 172741"><p>Jag är 180/80 men skulle beskriva mig som en driven aggressiv åkare som gillar fart. Problemet är att jag gillar branter, puckel o slush också o då får man kompromissa. Jag orkar åka igenom Rangern i hög fart utan problem och den är helt klart åkbar även för mindre erfarna i lägre hastighet men då får man inte ut något av skidan o bör välja något annat. Om man som nästa inlägg väger 100 är det ju inga problem att åka igenom den. Föv upplevde jag också att den i högre grad än vad man läsar i reviewer (blister bla) verkligen ogillar när man hamnar i baksätet. Då drar den gärna iväg lite. Fortfarande inte så straffande som en del chargers men tillräckligt för att det skall bli svårt att åka den från en mer centrerad viktfördelning. Man skall driva skidan från skovlarna o med lite kraft. Då är det å andra sidan en suverän skida!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ordinary skier, post: 1203467, member: 172741"] Jag är 180/80 men skulle beskriva mig som en driven aggressiv åkare som gillar fart. Problemet är att jag gillar branter, puckel o slush också o då får man kompromissa. Jag orkar åka igenom Rangern i hög fart utan problem och den är helt klart åkbar även för mindre erfarna i lägre hastighet men då får man inte ut något av skidan o bör välja något annat. Om man som nästa inlägg väger 100 är det ju inga problem att åka igenom den. Föv upplevde jag också att den i högre grad än vad man läsar i reviewer (blister bla) verkligen ogillar när man hamnar i baksätet. Då drar den gärna iväg lite. Fortfarande inte så straffande som en del chargers men tillräckligt för att det skall bli svårt att åka den från en mer centrerad viktfördelning. Man skall driva skidan från skovlarna o med lite kraft. Då är det å andra sidan en suverän skida! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Erfarenheter från Rossignol Soul 7 HD och Fischer Ranger 102?
Tillbaka
Topp