EST bindningar! hjälp uppskattas

• Trådstartare Trådstartare roedhest
  • Start datum Start datum
R

roedhest

Guest
Tjenare freeride!
Fick precis hem min Burton Dominant som är försedd med ett ICS-fäste. Är det några speciella bindningar man måste ha? Och hur mycket kostar en såkallad EST-bindning?
MvH

Om du inte har fått med speciella skruvarna och plattorna så kan du göra som wande sa och höra av dig till oneoff.

ICS funkar med burton och forumbindningar. Folk har fått det att funka med union ibland också, inför nästa säsong har union speciella plattor för ics. Du behöver alltså inga EST bindningar, bara burton eller forumbindningar och sätta i den speciella ics disken.

Ett par est bindningar kostar mellan 2200-2999:- ungefär beroende på vilken modell, men du kan fixa beggade för runt tusenlappen-1500:-.

Personligen tycker jag att est bindsen inte gör natt och dag-skillnad men det är ju helt klart lite bättre dämpning och sånt, om du är into dedär så försök fixa est binds också.

När du köper en ICS bräda får till en konverterings plata som du kan använda till andra bidningar, så du måste inte ha EST-biningar.

Om du ändå ska köpa nya bindningar så köp ett par EST-bindningar och byt ut bottenplattan mot cantbeds (Länna Sport plockade hem mina). Sen kan du landa platt utan att göra illa fötterna och stå brett utan att paja knäna.
Bästa utvecklingen som skett på bindningsfronten sen länge.

Glöm inte att dra åt skruvarna så hårt att du nästan kräks, annars kommer bindningarna flytta på sig.

Nu när vi säger att man SKA få med disc.
Jag beställde min burton hero från hollywood.se, är det tänkt att dom ska skicka med detta? Det fanns en bild på discarna och skruvarna som jag trodde skulle följt med,men ikke.

wande sa:
Nu när vi säger att man SKA få med disc.
Jag beställde min burton hero från hollywood.se, är det tänkt att dom ska skicka med detta? Det fanns en bild på discarna och skruvarna som jag trodde skulle följt med,men ikke.
När jag köpte min Jeremy Jones 09 från boardstore.se så fick jag med allt.

Vet itne om diskarna föjler med längre....köpte en fish för någon månad sen och skruvpaketet hade helt ändrat utseende från förra året och innehöll bara skruvar.

Tillbaka
Topp