Evil twin, wide eller inte?

shipitholla

Ny medlem
Lite fakta om mig:
188 cm
79 kg
45 skostorlek och åker med 32 lashed stl 11,5
Åker park och puder, men vill ha en bräda som framförallt är rolig att leka runt med allmänt.

Har tittat på Bataleon evil twin från förra året men har inte hittat någon wide till rätt pris. Den bästa jag hittat är 157 lång, men behöver jag en bredare eller fungerar 255 mm i midja?

Om man bara jämför som såhär ...

26.5 fötter till min 25.0 midja och det tycker jag är bra men sen spelar ju boots modellen och bindningarna in men

~29 fötter på en 25.5 midja låter jävligt sketchy :D

Ska se om jag kan leta reda på någon shop som säljer 156W :)

Det är ju bara leta runt efter webshoppar på denna sidan http://bataleon.com/shop :D

edit: https://shop.surfhouse.ee/snowboard-1/lumelauad/bataleon-evil-twin-2013.html <- 330 Euro , 3000kr ... Bör gå att hitta till 30% också men känns som jag kikat på alla EU shoppar nu :P

Senast ändrad:
Ett tips: Sälj dina 32 och köp ett par Burton som har shrinkage tech! Jag har ett par 11,5 Burton och min bror har också 32 Lashed i storlek 11 - och de är runt 2cm längre än mina!
Sen beror det mycket på din stance också, hur bred och vilka vinklar du kör. Men tror 255 är lugnt...

Grym sida det där Linder, har beställt flera gånger därifrån! Har oftast kvar förra årets modeller plus frakten är lika snabb som de inhemska butikerna, typ 2 dagar bara. (Men du skulle ju inte ha avslöjat den här inne! Nu kommer den ju plundras :P)

Ingoo sa:
Ett tips: Sälj dina 32 och köp ett par Burton som har shrinkage tech! Jag har ett par 11,5 Burton och min bror har också 32 Lashed i storlek 11 - och de är runt 2cm längre än mina!
Sen beror det mycket på din stance också, hur bred och vilka vinklar du kör. Men tror 255 är lugnt...

Grym sida det där Linder, har beställt flera gånger därifrån! Har oftast kvar förra årets modeller plus frakten är lika snabb som de inhemska butikerna, typ 2 dagar bara. (Men du skulle ju inte ha avslöjat den här inne! Nu kommer den ju plundras :P)
Är det nya 32 boots han har eller? För om jag tänker rätt nu så blev 32 bootsen "mindre" runt 2010-2011 nångång :) Mina 32 boots från 08/09 känns iaf väldigt bulkiga eller vad man nu ska säga :/

Haha, är det såpass alltså? Jag har aldrig beställt ifrån den men kikat på den och http://www.boards.lv/ några ggr :D

Senast ändrad:
Tack för tipsen, väldigt uppskattat!

156W är 9 mm bredare än 157:an, så det passar nog mina fötter bättre. Men blir det några märkbara skillnader i egenskaper?

Burtons skor verkar riktigt fina men tyvärr är jag ganska pank och måste prioritera brädköp då den jag har inte är i brukbart skick.

Jag åker anka med +15, -15 och brett som en riktig gangster så det kanske talar för en 155 ändå? Får nog beställa hem och testa helt enkelt :)

Jag hade kört wide alla dagar i veckan när det bara skiljer så lite pengar :)

Enda anledningen det skulle fungera med 255mm brett är väl om du inte gillar djupa svängar och står skiiiit brett :P

Skulle du märka några skillnader i egenskaperna så bör du svänga tillräckligt bra för att vilja ha den extra bredden :)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp