Evoc snow gear roller - erfarenheter?

Marboh

Aktiv medlem
Någon som har erfarenhet av EVOC snow gear roller?
https://www.evocsports.com/products/bags/snow-gear-roller

Är på jakt efter ett nytt dubbelfodral. Har ett dakine som är jävligt slitet och behöver bytas ut... det jag har nu är dels för tungt, men också lite för litet för att packa ner lagg, pjäxor hjälm.... etc.

Har kollat på duchebagen. Bra, men dyrt...
Hittar evoc till bättre pris.

Måtten är snarlika, lite kortare och lite bredare än db. 100g tyngre. Så prestandamässigt rätt lika.

Nån som har ett och har erfarenheter av det?

Ska flyga mot puder snart!

Hur stor är prisskillnaden mot DB?
Hade inte funderat på något annat än den om det inte var så att det var typ en fjärdedel av priset av en DB, så bra är den.

edelovekillerr sa:
Hade inte funderat på något annat än den om det inte var så att det var typ en fjärdedel av priset av en DB, så bra är den.
1000 spänn skillnad. Vet hur nöjda mina polare är med DB.
Men det kan ju finnas flera som är riktigt bra.

Edit:
Ord pris skiljer nån hundring. Men hittade en nedsatt.

Senast ändrad:
Marboh sa:
edelovekillerr sa:
1000 spänn skillnad. Vet hur nöjda mina polare är med DB.
Men det kan ju finnas flera som är riktigt bra.

Edit:
Ord pris skiljer nån hundring. Men hittade en nedsatt.
I see.
Ja det är ju en hel del. Kan egentligen också bara Voucha för DB då jag tycker att den är helt suverän. Framförallt då jag reser rätt tungt, 23kg i DB, 23kg i Big Bastard och så mycket jag får in i Hugger 30L. När man kan koppla alla dessa tillsammans är det verkligen helt suveräna.

Vad blev det till slut? Jag har också funderat på på evoc:en, har tittat på DB:en och känner mig inte övertygad, framförallt när det gäller flera par skidor....

Det blev en evoc.
Är i Kanada och utvärderar. Dock har jag inte packat den med så mkt grejer. Men mer plats än DB.
Får se hur den klarar av bagagehanteringen och alla ”eldsjälar” där. :)
Gillar skarpt att man kan spänna fast laggen och att det finns en skiljevägg att lägga över skidorna när man vill packa andra grejer ovanpå.

Låter lovande, har siktet inställd på en evoc om jag hittar en till vettigt pris, även thulen har jag tittat på,
@Hnrk hur har den hållit? Får man i fler än två par skidor i den?

@marcusen Hållbarheten är svårt att uttala sig om, har bara haft den en sväng till Japan iofs med två mellanlandningar i varje riktning plus ett par bussresor och det har den klarat av utan slitage. Toppen.

Att få i 3 par skidor med bindning tror jag inte funkar, dock så finns det en hel del utrymme för skor, spade, dunjacka osv precis som i de flesta dubbelfodral.

Den främsta anledningen till att jag valde en thule ist för db eller dakine är just att deagkedjan inte är i den utsatta positionen som hörn/kant innebär plus fastspänningsremmar invändigt, kompressionsremmar utv och att den är relativt lätt.

Hnrk sa:
@marcusen Hållbarheten är svårt att uttala sig om, har bara haft den en sväng till Japan iofs med två mellanlandningar i varje riktning plus ett par bussresor och det har den klarat av utan slitage. Toppen.

Att få i 3 par skidor med bindning tror jag inte funkar, dock så finns det en hel del utrymme för skor, spade, dunjacka osv precis som i de flesta dubbelfodral.

Den främsta anledningen till att jag valde en thule ist för db eller dakine är just att deagkedjan inte är i den utsatta positionen som hörn/kant innebär plus fastspänningsremmar invändigt, kompressionsremmar utv och att den är relativt lätt.
Topp, Evocen går ju att ”fälla” ihop någorlunda när den inte används, går det likadant med thulen? Hittar dåligt med bilder på den förutom thulen egna....

Såhär ser den ut om man viker ihop den som Evoc alternativt om man viker den i 4 delar

Senast ändrad:
Som sagt, jag är nöjd med den. Hade dock lite svårt att vika ihop den på ett bra sätt innan jag fick se hur Evoc gjort (tack för hinten) samt fick klura lite själv, nu blev det bra.

Sen finns det väl även nån mindre thule väska du kan sätta fast på samma sätt som db. Själv föredrar jag en stor dakineväska o en karbinhake för att bygga väsktåg ??

DBn äter lätt tre par skidor med bindningar.
Packade Hellbents, Anima och Camox FB, två par pjäxor och hade knappt fyllt hälften av volymen. Märkte att jag redan då var uppe i 30kg och fick omvärdera.

marcusen sa:
Låter lovande, har siktet inställd på en evoc om jag hittar en till vettigt pris, även thulen har jag tittat på,
@Hnrk hur har den hållit? Får man i fler än två par skidor i den?
Kolla freestylextreme. Fick min för 1599 tror jag.
Sen kollade jag fel på leveranstiden, så den skulle komma efter jag åkt till Kanada...
Men det löste sig med ett samtal till kundtjänst. Expressfrak till dörren dagen efter.

Väskan har även inflyttade dragkedjor, vilket är bra. Det var en grej som pajade på mitt dakinefodral.

Tre par lagg borde inte vara ett problem. Kan nog sträcka mig och säga att 4 skulle kunna gå i utan att ha provat. :)

Nu har jag packat ner lite mer grejer. Två par lagg 188 & 187 långa midja 115 & 107.
Lavinggrejer. Ryggskydd, hjälm och lite annat smått Har fortfarande rätt gott om plats!

Gillar avgränsningen mellan skidor och annat.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp