Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Examensarbete - Enkät om beslutsfattande i lavinterrräng
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="havreboll" data-source="post: 1317878" data-attributes="member: 60010"><p>Startade undersökningen men tyvärr är vissa av frågorna ställda så att de ej går att besvara på ett sätt som kommer ge dig tillförlitliga svar. Fick därför avbryta. </p><p></p><p>1. Om jag vistas i lavinterräng varje dag men endast under 2 veckor per vinter, vad svarar man då om alternativen är aldrig, några gånger per säsong, några gånger i månaden eller varje vecka. </p><p></p><p>2. Alla har olika definitioner av vad en lavin är. Sluff vid brant åkning, flaklaviner, slasklaviner osv. Väldigt skillnad på dessa och det som jag inte anser är en lavin kan andra anse är en. </p><p></p><p>3. Vad är definitionen av en formell utbildning i lavinsäkerhet. Det ges exempel på en utbildning men det är väldigt stor spridning mellan de olika gällande innehåll och omfattning. </p><p></p><p>Sen är jag lite nyfiken på vad skälet är till frågan om det identifierade könet. Är det skillnader i risktagande mellan ex. en biologisk kvinna som identifierar sig som kvinna och en som identifierar sig som man? Om man inte är intresserad av de biologiska faktorerna bör väl könsfrågan vara irrelevant? Är alltså inte ute efter en argumentation här, genuint nyfiken.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="havreboll, post: 1317878, member: 60010"] Startade undersökningen men tyvärr är vissa av frågorna ställda så att de ej går att besvara på ett sätt som kommer ge dig tillförlitliga svar. Fick därför avbryta. 1. Om jag vistas i lavinterräng varje dag men endast under 2 veckor per vinter, vad svarar man då om alternativen är aldrig, några gånger per säsong, några gånger i månaden eller varje vecka. 2. Alla har olika definitioner av vad en lavin är. Sluff vid brant åkning, flaklaviner, slasklaviner osv. Väldigt skillnad på dessa och det som jag inte anser är en lavin kan andra anse är en. 3. Vad är definitionen av en formell utbildning i lavinsäkerhet. Det ges exempel på en utbildning men det är väldigt stor spridning mellan de olika gällande innehåll och omfattning. Sen är jag lite nyfiken på vad skälet är till frågan om det identifierade könet. Är det skillnader i risktagande mellan ex. en biologisk kvinna som identifierar sig som kvinna och en som identifierar sig som man? Om man inte är intresserad av de biologiska faktorerna bör väl könsfrågan vara irrelevant? Är alltså inte ute efter en argumentation här, genuint nyfiken. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Examensarbete - Enkät om beslutsfattande i lavinterrräng
Tillbaka
Topp