Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Existerar den perfekta allmountainskidan?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="AndreasFriberg" data-source="post: 1194616" data-attributes="member: 162112"><p>Tja, ursäkta om man delvis lånar tråden lite, men har samma fråga så det kanske passar här... är det Atris 108 du kör med i puder, eller går du bredare? Jag har ett par Armada TST (102), och de är rikigt bra för både hårt och mjukt underlag i och utanför pisten med undantag för ren is eller djup lössnö. Köpte ett par Rossignol Super 7HD (116) med tanken att de skulle vara en skida för allt, som mina TST men med ännu mer flyt. De gör sig bra på mjukt underlag men tycker inte att de är lika sköna på hårt underlag eller uppkörd/packat underlag i offpist som mina TST eftersom skidan inte är lika styv. Så frågan är, finns det en skida som är bra till allt, har de egenskaper som du beskriver ovan med styvhet, fartstabil, bra kantgrepp och dessutom bra flyt i puder eller måste man packa väskan med två par skidor... Jag läste en review om Atris 108 som du redan har, och det lät som om de var rätt skida för hela berget och alla underlag?</p><p></p><p>Funderar annars på att köpa dels en smalare skida såsom QST 99, Enforcer 100 etc och komplettera med en riktigt bred puderskida men jag reser ogärna med två par skidor...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="AndreasFriberg, post: 1194616, member: 162112"] Tja, ursäkta om man delvis lånar tråden lite, men har samma fråga så det kanske passar här... är det Atris 108 du kör med i puder, eller går du bredare? Jag har ett par Armada TST (102), och de är rikigt bra för både hårt och mjukt underlag i och utanför pisten med undantag för ren is eller djup lössnö. Köpte ett par Rossignol Super 7HD (116) med tanken att de skulle vara en skida för allt, som mina TST men med ännu mer flyt. De gör sig bra på mjukt underlag men tycker inte att de är lika sköna på hårt underlag eller uppkörd/packat underlag i offpist som mina TST eftersom skidan inte är lika styv. Så frågan är, finns det en skida som är bra till allt, har de egenskaper som du beskriver ovan med styvhet, fartstabil, bra kantgrepp och dessutom bra flyt i puder eller måste man packa väskan med två par skidor... Jag läste en review om Atris 108 som du redan har, och det lät som om de var rätt skida för hela berget och alla underlag? Funderar annars på att köpa dels en smalare skida såsom QST 99, Enforcer 100 etc och komplettera med en riktigt bred puderskida men jag reser ogärna med två par skidor... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Existerar den perfekta allmountainskidan?
Tillbaka
Topp