Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
experter som rekomenderar skidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Lima-ko" data-source="post: 79492" data-attributes="member: 15091"><p>Ratt, ingen har akt alla skidor. Men det finns manga som inte har akt mer an en sorts skidor och ska da inte uttrycka sig om en helt annan sorts skidor, las junior twintip gentemot offpistskidor. </p><p></p><p>Saken med de flesta snackare i butiken, observera de flesta, absolut inte alla, ar att 1: de sjalva inte kan aka skidor speciellt bra, 2: de kanske star och pratar om en twintipskida som de kanske provat, men bara i isig pist, inte dar personen som ska inforskaffa skidorna vill anvanda dem. Med detta i atanke, hur ska man da kunna lite pa vad de tycker? </p><p></p><p>Jag personligen skulle aldrig lyssna pa nagon som rekomenderar bara en skida till mig. Och beroende pa vem det ar ibland heller inte ens lita pa att nagon av de 2-3 skidorna han/hon ger som alternativ ar bra for mig. </p><p></p><p>Av nagon konstig anledning verkar manga stirra sig blind pa en skidas vikt och styvhet, ohhh shit vilken mjuk skida det har var ar en valdigt vanligt forekommande kommentar om framforallt twintipskidor och offpistskidor. Det finns en andledning till att de ar mjuka, en mjuk skida ar mycket mera lattakt och forlatande an en styvare skida.</p><p></p><p>Mahanda att alla varit 14 ar, men nar jag var liten hade jag lite respekt for de aldre och slangde inte ur mig vad som helst, den respekten verkar en stor del av dagens ungdom sakna.</p><p></p><p>Varfor upplevs da en skida underbar for en del och totalt vardelos for en del? Kanske for att vi alla ar olika bra skidakare? Om man provar en skida och inte aker speciellt bra pa den ar det ganska latt att saga att den ar helt kass. Men istallet borde man kanske ga till sig sjalv och fundera over om det ar jag sjalv som kanske inte ar tillrackligt bra for att fa ut det jag vill av skidan?</p><p></p><p>Nojlas: Jag har inte akt Head Mad trix Mojo men jag undrar vad din forklaring ar till att den inte skulle passa den akaren du beskrev, jag sager inte att du har fel, jag vill bara hora din forklaring, varfor?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lima-ko, post: 79492, member: 15091"] Ratt, ingen har akt alla skidor. Men det finns manga som inte har akt mer an en sorts skidor och ska da inte uttrycka sig om en helt annan sorts skidor, las junior twintip gentemot offpistskidor. Saken med de flesta snackare i butiken, observera de flesta, absolut inte alla, ar att 1: de sjalva inte kan aka skidor speciellt bra, 2: de kanske star och pratar om en twintipskida som de kanske provat, men bara i isig pist, inte dar personen som ska inforskaffa skidorna vill anvanda dem. Med detta i atanke, hur ska man da kunna lite pa vad de tycker? Jag personligen skulle aldrig lyssna pa nagon som rekomenderar bara en skida till mig. Och beroende pa vem det ar ibland heller inte ens lita pa att nagon av de 2-3 skidorna han/hon ger som alternativ ar bra for mig. Av nagon konstig anledning verkar manga stirra sig blind pa en skidas vikt och styvhet, ohhh shit vilken mjuk skida det har var ar en valdigt vanligt forekommande kommentar om framforallt twintipskidor och offpistskidor. Det finns en andledning till att de ar mjuka, en mjuk skida ar mycket mera lattakt och forlatande an en styvare skida. Mahanda att alla varit 14 ar, men nar jag var liten hade jag lite respekt for de aldre och slangde inte ur mig vad som helst, den respekten verkar en stor del av dagens ungdom sakna. Varfor upplevs da en skida underbar for en del och totalt vardelos for en del? Kanske for att vi alla ar olika bra skidakare? Om man provar en skida och inte aker speciellt bra pa den ar det ganska latt att saga att den ar helt kass. Men istallet borde man kanske ga till sig sjalv och fundera over om det ar jag sjalv som kanske inte ar tillrackligt bra for att fa ut det jag vill av skidan? Nojlas: Jag har inte akt Head Mad trix Mojo men jag undrar vad din forklaring ar till att den inte skulle passa den akaren du beskrev, jag sager inte att du har fel, jag vill bara hora din forklaring, varfor? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
experter som rekomenderar skidor?
Tillbaka
Topp