Extra glas till Oakley

• Trådstartare Trådstartare Eda
  • Start datum Start datum

Eda

Medlem
Extra glas till Oakley
Hej!
Är det någon som vet var man kan få bästa priserna på extra linser till Oakley. Letar efter ett par extra linser till Wisdom som fungar bra i solen...

Extra glas till Oakley
Verkar vara stört omöjligt att hitta extralinser till Oakley. Har varit runt i hela Stockholm och Karlstad och letat efter lins till mina A-Frames, inte ett enda ställe sålde...
Det man kan göra är och beställa på nätet, troligtvis är det lättast att hitta på ngn amerikansk hemsida. Inga av de svenska sidorna har några Oakley linser vad jag vet...
Lycka till

Extra glas till Oakley
går att beställa där du köpte glasögonen. fråga bara gubbarna i affären

Extra glas till Oakley
Jag väcker upp denna tråd, eftersom jag också vill ha ny lins till mina Wisdom... Det är lätt att fixa ny lins från butik, men det måste ju gå att hitta lite billigare från internet! Så skulle alla ni som har köpt ny lins från internet berätta var ni köpte den och hur mycket ni fick betala, snälla?

Det måste ju vara några stycken som har beställt över nätet, så jag förväntar mig svar!

BTW, vad kostar Fire Iridium i butik? 700:-? 800:-?

Extra glas till Oakley
Glaset till ett par A-frame kostar ca 900 kr...... men till wisdom vet jag inget pris......Men du kan hitta dom på Hansons sport i Åre!

Extra glas till Oakley
Tjena...köpte ett par Wisdom från Usa jan05, mbstores.com Där säljer dom extralinser, tror att tex Fire Iridium kostar ca60$ ca knappt 500sek. På torsdag ska jag hämta en ny lins på intersport, Blue Iridium, kostar mig 700 sek.

Tveksam om det lönar sig att beställa enbart lins från USA...frakten kostar ju en del.

MVH

Extra glas till Oakley
nog borde man väl kunna hämta nya linser på alla återförsäljar ställen, om dom inte har så tar dom garanterat hem åt er om ni ber snällt... Inter sport vet jag gör så åtminstone, ska själv beställa via dom..

Som föregående talare sa så tvivlar jag starkt på att det lönar sig att bara beställa en lins från usa.. Då ska man nog satsa på att beställa några stycken åtminstone för att det ska löna sig alls..

Extra glas till Oakley
Fasen varenda seriös optiker har ju oakley i sortimentet kan ju ta hem linser.
T.ex synsam har oakley i sitt sortiment, och finns på nästan alla orter.
Fire iridium till wisdom kostade mig ca 800:- hos min närmaste optiker.

Extra glas till Oakley
oakley har sitt europalager i frankrike. Butikerna beställer därifrån men jag tror inte att man som privatperson kan beställa därifrån.
kolla på din butik vad dom kan göra för dej. det tror jag är det enklaste sättet.

Extra glas till Oakley
Jag är också intresserad av att köpa nya linser till mina Oakley M Frame. Vi kanske ska gå ihop några och dela på frakten?

Extra glas till Oakley
Det är ungefär samma pris på Oakley vart än man handlar dom, Det beror på att Oakley å.f. får skriva på avtal att dom inte får ha rea eller utförsäljning av sina varor.
Kvalitet kostar!!!!

Extra glas till Oakley
Är i princip lika dyrt överallt i Sverige. Men vänder man sig till USA kan man få ner priset rejält. Speciellt om vi är flera som kan dela på frakten.
Ni som är intresserade av en gruppbeställning kan väl maila mig så ska jag kolla upp vad det kommer att kosta. Ju fler vi blir desto bättre. Kanske även kan få ner priset på själva produkterna också.

Extra glas till Oakley
Om ni befinner er i sthlm, gå till Sunspot i gallerian... Affären ligger mitt i gallerian och säljer alla möjliga sorters glasögon, solglasögon och lite olika goggles och linser. Om dom inte har det du söker efter, fråga om dom kan beställa in åt dig... Detta har jag gjort flera ggr när jag velat ha olika oakley produkter som inte funnits i sortimentet. Att beställa tar ca 1-2 veckor och kostar inget extra vad jag vet.

Extra glas till Oakley
Halloj!

Jag beställde nya glas till mina Oakleys på Stadium (i Borlänge). Men först tog jag ur det befintliga glaset ur ramen och scannade in en bild i datorn och mailade till Oakley europa för att kolla vilka linsalternativ som fanns. Jag var tvungen att scanna in en bild på min lins, för ingen verkade veta vad som fanns tillgängligt.
Oakley mailade sedan tillbaka de linsmodeller som fanns tillgängliga. De hade till och med bifogat artikelnummer/pris. Sedan gick jag till Stadium och beställde det artikelnummer som var intressant.
Det vart faktiskt billigare än Oakleys listpriser.

Tillbaka
Topp