Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Extrem Å-Bahn och liknande
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="lillkrill" data-source="post: 861598" data-attributes="member: 121826"><p>Provkörde Extrem Å-Bahn i åre nu i veckan och blev helt såld. Är helt ny inom den här typ av skidor. Har tävlat inom slalom och storslalom och kör nu på atomic race gs titan som jag iofs är sjukt nöjd med. Men en av dagarna var det rejält stökigt underlag i pisten så mina pistskidor kör fast rätt duktigt i pucklarna. Insåg att med dessa kan man ju carva som med ett par pistskidor oavsett underlag. måste fan ha ett par som komplement. därför undrar jag vilka andra modeller förutom dessa som rekomenderas i den här kategorin (typ 178, 150/98/144 som dessa var) dessa hade en 12 m radie, vilket jag som slalomåkare uppskattade, men skulle lika gärna kunna gå upp lite i sväng också.</p><p></p><p>vore tacksam om nån bara kunde briefa mig lite angående detta.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="lillkrill, post: 861598, member: 121826"] Provkörde Extrem Å-Bahn i åre nu i veckan och blev helt såld. Är helt ny inom den här typ av skidor. Har tävlat inom slalom och storslalom och kör nu på atomic race gs titan som jag iofs är sjukt nöjd med. Men en av dagarna var det rejält stökigt underlag i pisten så mina pistskidor kör fast rätt duktigt i pucklarna. Insåg att med dessa kan man ju carva som med ett par pistskidor oavsett underlag. måste fan ha ett par som komplement. därför undrar jag vilka andra modeller förutom dessa som rekomenderas i den här kategorin (typ 178, 150/98/144 som dessa var) dessa hade en 12 m radie, vilket jag som slalomåkare uppskattade, men skulle lika gärna kunna gå upp lite i sväng också. vore tacksam om nån bara kunde briefa mig lite angående detta. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Extrem Å-Bahn och liknande
Tillbaka
Topp