Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Extrem Frontier 80 och 85
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 1090310" data-attributes="member: 12152"><p>Båda PT, speciellt 84:an är väldigt närbesläktade i aspekten grundkänsla och karaktär. Jag har själv bara testat 92:an några gånger, men jag har åkt ganska mycket på PT84 de senaste åren. Jag skulle inte säga att Frontier är mer lättåkt, men däremot har den en annan finess i skärhanteringen. Frontier har ett bättre isgrepp jämfört med PT, även om PT i relation till mycket annat har ett bra bett, men Frontier känns ändå klart mindre on-off mellan skär och sladd. Jag rotade lite i mailkorgen sen förra vintern och hittade uppgifter på att PT har 90/90-glasväv och Frontier har någon form av mer avancerad triax/flerriktningsväv, vilket kan förklara det tydligare bettet. Det är helt enkelt en utveckling både av geometri, flex och konstruktion från PT-generationen. </p><p></p><p>Om du tycker att PT kräver för mycket insats kommer du med största sannolikhet inte tycka att Frontier är speciellt annorlunda när det gäller den biten dock. Visst blir det lite enklare när skidan inte är lika rälssökande, men Frontier är fortfarande en skida som är tänkt för att stå på hårt i pist och inget annat. Jag gillade Frontier för att de gav mig ett direkt stärkt självförtroende och en helt fantastisk avkastning på investerad insats när jag åkte på max. Inte för att de var bekväma att åka. Jag testade aldrig att hålla igen, eftersom det endast handlade om runt en timmes provtur. Vi har nog en lite annorlunda syn i det här ärendet dock, eftersom jag inte tycker att PT84 är direkt krävande. Jag gillar den dock ska sägas, men saknar just den där sista spetsen i bettet, kraftfördelningen och skär/sladd-balans.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 1090310, member: 12152"] Båda PT, speciellt 84:an är väldigt närbesläktade i aspekten grundkänsla och karaktär. Jag har själv bara testat 92:an några gånger, men jag har åkt ganska mycket på PT84 de senaste åren. Jag skulle inte säga att Frontier är mer lättåkt, men däremot har den en annan finess i skärhanteringen. Frontier har ett bättre isgrepp jämfört med PT, även om PT i relation till mycket annat har ett bra bett, men Frontier känns ändå klart mindre on-off mellan skär och sladd. Jag rotade lite i mailkorgen sen förra vintern och hittade uppgifter på att PT har 90/90-glasväv och Frontier har någon form av mer avancerad triax/flerriktningsväv, vilket kan förklara det tydligare bettet. Det är helt enkelt en utveckling både av geometri, flex och konstruktion från PT-generationen. Om du tycker att PT kräver för mycket insats kommer du med största sannolikhet inte tycka att Frontier är speciellt annorlunda när det gäller den biten dock. Visst blir det lite enklare när skidan inte är lika rälssökande, men Frontier är fortfarande en skida som är tänkt för att stå på hårt i pist och inget annat. Jag gillade Frontier för att de gav mig ett direkt stärkt självförtroende och en helt fantastisk avkastning på investerad insats när jag åkte på max. Inte för att de var bekväma att åka. Jag testade aldrig att hålla igen, eftersom det endast handlade om runt en timmes provtur. Vi har nog en lite annorlunda syn i det här ärendet dock, eftersom jag inte tycker att PT84 är direkt krävande. Jag gillar den dock ska sägas, men saknar just den där sista spetsen i bettet, kraftfördelningen och skär/sladd-balans. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Extrem Frontier 80 och 85
Tillbaka
Topp