Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Extrem Frontier 80 och 85
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 1090311" data-attributes="member: 12152"><p>Eftersom Hendryx har haft så många olika varianter av 917 varav jag själv fullkomligt älskar en del och inte kommer överens med andra kan jag inte göra någon jämförelse där utan att veta mer exakt vilken variant du har testat. GLH är hårdare än Frontier under foten och känns mer klubbig för mig som väger 75-80kg. Där är det verkligen all in som gäller på ett sätt som ligger över min förmåga. Det gäller de flesta Hendryxlagg med några få undantag för min del. Jag kan uppleva prestandan i Luthmans Lagg, men det är nästan alltid med ett visst mått av oro i själen över att jag kanske har tagit mig vatten över huvudet. Några av hans skidor längs vägen har dock varit riktiga fullträffar, även för en åkare av min kaliber. </p><p></p><p>RTM84 har jag inte åkt i de senaste årsmodellerna så där kan jag dessvärre inte uttala mig med någon precision. 2014 körde jag den en del och jämför man dessa är känns RTM:en lite mindre och direktare med sin typiska butiksracersnökontakt och keramiska botten i kommunikationen till foten. Det är inte riktigt full-on Völkl-kruka, men det är ändå klart mer keramik än någon av Åre Skidfabriks titanalalternativ. Frontier (och PT också för den delen) har en mer klassisk racestock-GS-aktig karaktär med dov kontakt och en högre grad av filtrering av den högfrekventa delen av responsspektrat. De senare årsmodellerna av RTM har jag som sagt inte testat, men jag vet att de har gått mot mer dämpning och rört sig mer mot racestockton i känslan. Det innebär att de förmodligen numera ligger ganska nära Extrem Frontier i år. Båda är extremt kompetenta skidor och det är omöjligt att säga vilken av dessa som en viss åkare föredrar. För egen del är sannolikheten låg på att jag skulle trivas bättre på RTM, eftersom Frontier verkligen kändes som en förlängning av mig själv, men för en annan åkare kan det vara precis tvärtom. Det är detaljer och personlighet vi diskuterar då och inte vilken skida som är bättre än den andra.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 1090311, member: 12152"] Eftersom Hendryx har haft så många olika varianter av 917 varav jag själv fullkomligt älskar en del och inte kommer överens med andra kan jag inte göra någon jämförelse där utan att veta mer exakt vilken variant du har testat. GLH är hårdare än Frontier under foten och känns mer klubbig för mig som väger 75-80kg. Där är det verkligen all in som gäller på ett sätt som ligger över min förmåga. Det gäller de flesta Hendryxlagg med några få undantag för min del. Jag kan uppleva prestandan i Luthmans Lagg, men det är nästan alltid med ett visst mått av oro i själen över att jag kanske har tagit mig vatten över huvudet. Några av hans skidor längs vägen har dock varit riktiga fullträffar, även för en åkare av min kaliber. RTM84 har jag inte åkt i de senaste årsmodellerna så där kan jag dessvärre inte uttala mig med någon precision. 2014 körde jag den en del och jämför man dessa är känns RTM:en lite mindre och direktare med sin typiska butiksracersnökontakt och keramiska botten i kommunikationen till foten. Det är inte riktigt full-on Völkl-kruka, men det är ändå klart mer keramik än någon av Åre Skidfabriks titanalalternativ. Frontier (och PT också för den delen) har en mer klassisk racestock-GS-aktig karaktär med dov kontakt och en högre grad av filtrering av den högfrekventa delen av responsspektrat. De senare årsmodellerna av RTM har jag som sagt inte testat, men jag vet att de har gått mot mer dämpning och rört sig mer mot racestockton i känslan. Det innebär att de förmodligen numera ligger ganska nära Extrem Frontier i år. Båda är extremt kompetenta skidor och det är omöjligt att säga vilken av dessa som en viss åkare föredrar. För egen del är sannolikheten låg på att jag skulle trivas bättre på RTM, eftersom Frontier verkligen kändes som en förlängning av mig själv, men för en annan åkare kan det vara precis tvärtom. Det är detaljer och personlighet vi diskuterar då och inte vilken skida som är bättre än den andra. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Extrem Frontier 80 och 85
Tillbaka
Topp