Extrem villain Mot K2 Disorderly

eLindkvist

Ny medlem
Tjena !

Jag skulle vilja veta eran åsikt på vilken skida jag ska köpa emellan Extrem villain och K2 disorderly , om ni tycker någon annan än dessa två så säg till.( Vill ha en rätt så mjuk och lätt skida pga att jag väger rätt lite osv.)
Jag är ca 170-174 och väger 62 kg, jag har åkt så länge jag kan minnas och har alltid dragits lite extra till parken. I år kommer jag åka endast park med polarna, men när jag drar till fjällen osv kommer det att bli varierat , tex pist,puder och park.
Jag vill ha en skida kring 4 tusen trakten som passar mest till park åkning. Är som sagt en medel god åkare, kör det mesta men inte de flesta tricks (:

Tack för er hjälp och åsikt =)

hmm vill du åka lite uanför parken skulle jag inte välja någon av modellerna. Kolla någon som inte är symmetrisk typ k2 extreme, Dynastar truoble maker, mm

Jag tänkte också på exakt samma sak förrut, men nu har jag bestämt mig för K2 extreme. Disorderly är en väldigt tung och stadig skida. Det behövs mycket kraft i åkaren! Detsuttom är dom helsymetriska (lika breda fram,mitten och bak) vilket gör det svårt att åka offpist. Grymt snygga under och på avansidan.

Villain tycker jag inte är så snygga, fast undersidan är najs! Dom är väldigt mjuka och lätta, men funkar nog inte så bra på stora bigjumps, om du landar med lite bakåtvikt så går det åt pipan. Villain verkar ioförsej sjukt bra!

Fast jag bestämde mig för K2 extreme eftersom dom är grymma i offpisten och riktigt bra parkskidor, snygg design. Designen är enkel svart, vilket blir lätt att sätta klistermärken så det blir snyggt. Detsuttom åker ju PK hunder omkring med dom och kör galet bra. Vann ju winterjam på K2 extreme tillexempel. De kostar en tusenlapp mer men det är det värt!

Jäklar vad mycket text det blev , hoppas ni pallade läsa :D

Senast ändrad:
hm.. inget svar på din fråga men undrar varför helsymetriska skidor är svårare att åka offpist med? Kanske därför inte många är symetriska men om man enbart kör park måste det väl vara mycket bättre?

Testade extrem villian på freeridehelgen och det är en ganska rolig skida till att bra pris men den är FÖR mjuk.

Men man kan göra fetta rideaways och afterbangs med den :)

Senast ändrad:
Först och främt, Extrem villian är en aning överhypad. Den är alldeles för mjuk för att ta stora landningar och en polares villians stålkanter släppte igår. Och det var 2 andra dagen för honom på den. Den är för mjuk och borde köras av nybörjare. Kolla priset på Villian bara där talar den om att den inte är någon superskida. Men den är ju långt ifrån värdelös!

Eftersom den är mjuk så är den anpassad till lätta åkare som också åker rätt lätt.
Disorderly är ju en kraftfull skida för den tyngre och den som åker snabbare.

Personligen tycker jag inte att du ska ta någon av dessa skidor. Jag tycker du borde sattsa på völkl ledge , salomon suspect , atomic Punx. De är bra skidor som funkar lite här och var. Och som mistersedin sa så är ju k2 extreme och passande för dina behov.

Oj !
Tack för alla svar =)
Har nog som många tyckte, nu lagt mina två första handsval åt sidan pga ena för mjuk och andra tung. Håller just nu på att kollar upp lite på salomon suspect och K2 extreme, lutar nog lite mer åt Salomon skidan som verkar sjukt skön och snygg =)

villain e värkligen en as skön skida att leka med och raila med. Dock för mjuk, eller för mjuk men kan bli svårt att landa om man får lite bakåtvikt i större hopp. annars rolig att leka med osv.

Skriver en liten till fråga i denna tråd istället för att göra en ny. Jag skulle vilja ha folk som har åkt/ provåkt (andra får också) lägga sin åsikt om Salomon suspect. Om hur den är i parken/pisten om den är skön att hoppa med för hård eller mjuk , ja allt !
Väldigt tacksam för svar (:

har känt på suspecten bara och den känns ganska hård. dock verkar det vara en bra skida med förstärkta stålkanter osv.

hej lånar tråden lite snabbt bara, har hittat förra årets Armada AR6 utna bindning för 2795kr på skidbutiken.com :) Är det ett bra pris för den skidan? Sen isf vilken bindning rekommenderar ni att köpa till?

Anledningen till att jag posta den här är för att även jag är en medelgod åkare som vill kunna åka park med polare men även ha en hyfsat bra skida i pisten.

En annan bra grej att veta är ju om skidbutiken.com är en bra sida? någon som handlat där förr? pålitliga och snabba?

MVH Markus

Senast ändrad:
mackans sa:
hej lånar tråden lite snabbt bara, har hittat förra årets Armada AR6 utna bindning för 2795kr på skidbutiken.com :) Är det ett bra pris för den skidan? Sen isf vilken bindning rekommenderar ni att köpa till?

Anledningen till att jag posta den här är för att även jag är en medelgod åkare som vill kunna åka park med polare men även ha en hyfsat bra skida i pisten.

En annan bra grej att veta är ju om skidbutiken.com är en bra sida? någon som handlat där förr? pålitliga och snabba?

MVH Markus
Ja det är ett bra pris för den skidan. Har aldrig åkt den men den ska ju tydligen vara ganska allround enligt armadas hemsida. Kolla någon look px 12/14 eller salomon sth 14.

Okej, tack så mycket, men har någon erfarenhet av skidbutiken.com och monterar de bindningarna isf?

MVH M

Tillbaka
Topp