Extrem vs. Hendryx?

nilshannes2

Ny medlem
Extrem vs. Hendryx?
Testade under veckan extrem PT. Fantastiska skidor, grymt grepp i pisten.kan tänka mig att de går bra utanför dessutom.(kritiken blir väl att de är väl egensinniga. Du åker som de vill, vilket jag personligen kan ha lite svårt för...i längden). Det jag undrar är... Hur skiljer de sig från hendryxlaggen?

Extrem vs. Hendryx?
Skulle tro att Hendryx 917, eller Funcallistic är lämpliga att jämföra med.
Kolla f ö MnO:s skidtest här på FR
Han skriver om båda Hendryxskidorna och PT:n..

Gilllar f ö 917 skarpt!
Vore kul att jämföra mot PT:n

/A

Senast ändrad:
Extrem vs. Hendryx?
Om skidorna går som de vill är det läge för dig att fila på åktekniken, Extrems lagg är antagligen mer förlåtande än ett par hendryx. Jag har ett par Big Pen och visst kräver det att man vet vad man sysslar med, i övrigt en helt underbar skida.

Extrem vs. Hendryx?
IngemarH79 sa:
Om skidorna går som de vill är det läge för dig att fila på åktekniken, Extrems lagg är antagligen mer förlåtande än ett par hendryx. Jag har ett par Big Pen och visst kräver det att man vet vad man sysslar med, i övrigt en helt underbar skida.
Håller helt med, det går aldrig att skylla på skidan på den här nivån, jag har ett par Patriot 191 till telemark, den bästa allround skida jag haft till telemark,,

Extrem vs. Hendryx?
Jag körde Å-bhan och Big Pen 09/10 under förra säsongens skidtestardag i Whovalley.. Riktigt bra skidor men jag kan säga att jag har rejält mycket roligare i pisten med mina Funkallistic 172.. Visst är Hendryx skidor som kräver mer av åkaren men det man får ut är obeskrivligt! Hendryx rekommenderas STARKT!

Extrem vs. Hendryx?
Åh, jag var rädd att få "jobba på tekniken" som svar ingvar. Jag har inga problem med att köra skidorna som "de vill", jag vill dock stundtals kunna variera min åkning mer än vad jag upplever att de gör.
Men allt det är en bisats till frågan som jag inte ens är helt säker på.
Hendryx och extrem görs som bekant på samma plats. Med flera modeller som påminnes starkt om varandra med en tillsynes lik idé. Vad skiljer dem åt?
Olika ambition, kvalitet eller inriktning?
Gynnar dem olika åkningstyper?
Etc.
Det var frågan:-P

Extrem vs. Hendryx?
Bakkeboj, i pisten var ibland extremen bland det häftigaste Jag kört. Vilket grepp! Fart! Känsla! (Vilka trötta ben) ;) om hendryx bräcker det... Wow.

Tillbaka
Topp